  • 1. Data: 2003-01-09 18:59:40
    Temat: błędna stawka VAT a kasa fiskalna
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    no i stało się ;-(
    Przegapiłam zniesienie stawki 12% VAT na niektóre art. dla dzieci i
    sprzedałam kilka rzeczy na kasę fiskalną z VAT 12% zamiast 22%.

    - po pierwsze rozumiem, że musze sprzedawac to od 1.01.03 ze stawką 22% mimo
    że kupiłam jeszcze w grudniu na 12%??

    - po drugie jeśli powinnam była zastosować stawkę 22% to raport miesięczny z
    kasy fiskalnej będzie błędny i kwotę brutto uzyskaną w stawce 12% powinnam
    przeliczyć na 22% , tak czy nie??

    - czy powinnam złożyć jakieś pismo wyjaśniające do urzędu w tej sprawie , że
    deklaracja za styczeń nie będzie zgodna z raportem z kasy fiskalnej??

    poradźcie, co zrobić
    Magda

  • 2. Data: 2003-01-10 08:52:03
    Temat: Re: błędna stawka VAT a kasa fiskalna
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Magdip" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > sprzedałam kilka rzeczy na kasę fiskalną z VAT 12% zamiast 22%.
    >
    > - po pierwsze rozumiem, że musze sprzedawac to od 1.01.03 ze stawką 22%

    Tak, i mze pani zmienic tez cene detaliczna.

    > - po drugie jeśli powinnam była zastosować stawkę 22% to raport miesięczny
    > kasy fiskalnej będzie błędny i kwotę brutto uzyskaną w stawce 12% powinnam
    > przeliczyć na 22% , tak czy nie??

    Tak, ale wlasciwie nie wiem jak. Czy skorygowac netto, czy nalezny podatek.
    Na moj "chlopski rozum" to podatek, ale to niekorzystne dla podatnika,
    wiec korzystniej cene netto. Ale ine wiem, co na to urzad.
    Wiem, ze nalezy mu sie 22% od ceny netto.

    > - czy powinnam złożyć jakieś pismo wyjaśniające do urzędu w tej sprawie ,
    że
    > deklaracja za styczeń nie będzie zgodna z raportem z kasy fiskalnej??

    Nie bardzo rozumie Pani problem, co oznacza "nie bedzie zgodna".
    Nie zrobila Pani NIGDY dotad zadnego bledu ?

    Mysle, ze VAT-7 powinna byc zgodna w pierwszym rzedzie z ewidencja sprzedazy
    VAT.
    a z kolei w tej ewidencji owinno byc "jak i co" a wiec Raport z kasy i
    uwzgledniona korekta.

    > poradźcie, co zrobić

    Mysle, ze jesli to kwota niewoelka to sporzadzic korekte podnoszac "VAT
    nalezny"
    o brakujace 10 %. Wpisac to de ewidencji sprzedazy i sporzadzic VAT - 7
    zgodnie z ewidencja.

    Ale kazdy odpowiada za siebie (jak mowila mila pani z US)

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-10 09:20:14
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    A ja myśle, że należy wyjść od kwoty brutto którą pani dostała od klienta
    jako zapłata za dany towar i od tej kwoty obliczyć prawidłowo VAT
    Kwota Vat ulegnie zwiększeniu, a kwota przychodu ulegnie zmniejszeniu

    galis

  • 4. Data: 2003-01-10 09:27:42
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Galis" <g...@g...pl> wrote in message news:avm2u3$cbn$1@news.tpi.pl...
    > A ja myśle, że należy wyjść od kwoty brutto którą pani dostała od klienta
    > jako zapłata za dany towar i od tej kwoty obliczyć prawidłowo VAT
    > Kwota Vat ulegnie zwiększeniu, a kwota przychodu ulegnie zmniejszeniu

    Ja tez sie z tym zgadzam.
    Napisalem, ze latwiej jest wyliczyc VAT od netta a poza tym nie zmniejsza to
    przychodu, wiec mniejsze pole do sporow z US. Zwlaszcza, jesli kwota nie
    wieksza.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-01-10 13:37:56
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 9 Jan 2003 19:59:40 +0100, w
    <avkgr2$ehe$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, "Magdip" <m...@o...pl>
    napisał(-a):

    > no i sta?o si? ;-(
    > Przegapi?am zniesienie stawki 12% VAT na niektóre art. dla dzieci i
    > sprzeda?am kilka rzeczy na kas? fiskaln? z VAT 12% zamiast 22%.
    >
    > - po pierwsze rozumiem, ?e musze sprzedawac to od 1.01.03 ze stawk? 22% mimo
    > ?e kupi?am jeszcze w grudniu na 12%??

    Nie. Można sprzedawać ze stawką 12% do wyczerpania stanu.

  • 6. Data: 2003-01-10 18:02:54
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 9 Jan 2003 19:59:40 +0100, w

  • 7. Data: 2003-01-10 18:28:23
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

> [...]
    mimo
    > ?e kupi?am jeszcze w grudniu na 12%??

    >Nie. Można sprzedawać ze stawką 12% do wyczerpania stanu.

    hmm... a to pewna informacja?? bo mnie się wydaje, że skoro od 1 stycznia
    2003 obowiązuje ustawa o vat gdzie nie ma w załącznikach towarów o stawce
    obniżonej do 12%, to nie da rady w ten sposób.

    Magda

  • 8. Data: 2003-01-10 21:23:48
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 10 Jan 2003 19:28:23 +0100, w
    <avn3cc$kej$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, "Magdip" <m...@o...pl>
    napisał(-a):

    > hmm... a to pewna informacja?? bo mnie się wydaje, że skoro od 1 stycznia
    > 2003 obowiązuje ustawa o vat gdzie nie ma w załącznikach towarów o stawce
    > obniżonej do 12%, to nie da rady w ten sposób.

    No cóż, to informacja z dodatku ekon. do GW i bodajże
    przedwczorajszych Wiadomości (lub Informacji).

  • 9. Data: 2003-01-11 09:39:35
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > 2003 obowiązuje ustawa o vat gdzie nie ma w załącznikach towarów o stawce
    > obniżonej do 12%, to nie da rady w ten sposób.

    Nic nie ma pewnego.. ale generalnie ABY bylo mozna,
    musialby istniec jakis przepis przejsciowy.

    Tak bylo z prasa gdy wprowadzano 7% VAT.
    prasa z data wydania w 2000 miala stawke 0%.

    Nie znam innego podobnego przypadku.

    A przy okazji - jakie sa Pani dalsze plany "w temacie zabawek"
    JESZCZE NIE SPRZEDANYCH?
    Podniesiepani cene brutto, czy obnizy netto ?

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-01-11 09:40:34
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    napisał(-a):

> [...]

    No cóż, to informacja z dodatku ekon. do GW i bodajże
    przedwczorajszych Wiadomości (lub Informacji).

    A coz to za "podstawa prawna" ta
    "informacja z dodatku...."

    Boguslaw