  • Data: 2004-06-07 19:11:57
    Temat: Re: brak wymagania podpisu na f-vat
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > podpisany przez wystawiającego i odbiorcę lub dostawcę, no chyba że Ciebie ta
    > ustwa nie obowiązuje.

    Czy faktura bez podpisów "dokumentuje przekazania lub przejęcia składnika
    aktywów, przeniesienia prawa własności lub użytkowania wieczystego gruntu albo
    nie jest dowodem zastępczym"

    Bo jeżeli tak nie jest to

    "4. Jeżeli dowód nie dokumentuje przekazania lub przejęcia składnika aktywów,
    przeniesienia prawa własności lub użytkowania wieczystego gruntu albo nie jest
    dowodem zastępczym, podpisy osób, o których mowa w ust. 1 pkt 5, mogą być
    zastąpione znakami zapewniającymi ustalenie tych osób. Podpisy na dokumentach
    ubezpieczenia i emitowanych papierach wartościowych mogą być odtworzone
    mechanicznie."

    Oznaczałoby to, że wymagania minimalne są dla VAT, a dla Rachunkowości należy
    wprowadzić "znaki zapewniające".

    Nie bardzo tylko rozumiem co oznacza ustęp 1a. "Można zaniechać zamieszczania
    na dowodzie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 5 i 6, jeżeli wynikają one z
    techniki dokumentowania zapisów księgowych."

    Jaki jest zwiazek wystawcy (i jego podpisu) faktury z moją techniką
    dokumentowania zapisów księgowych ?

    ATSD jaka jest kara z UoR za "niemanie świateł" czyli brak rzeczonego "podpisu
    wystawcy dowodu" ?

    Karol