    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: budowa prototypu a KUP
    Date: Sun, 19 Aug 2007 13:42:04 +0200

    Znalazłem.

    Ustawa mówi:

    Art.113.13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do
    importu towarów i
    usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której
    podatnikiem jest ich nabywca, oraz podatników:
    (...)
    pkt.2. świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa, a
    także
    usługi jubilerskie;
    (...)

    ale zaraz potem jest:

    Art.113.14.Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w
    drodze rozporządzenia:
    1) w terminie do dnia 31 grudnia poprzedzającego rok podatkowy, kwotę, o
    której mowa w ust. 1, obliczoną według średniego kursu euro ogłaszanego
    przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października
    poprzedniego
    roku podatkowego, w zaokrągleniu do 100 zł;
    2) listę towarów i usług, o których mowa w ust. 13 pkt 1 lit. a i pkt 2, z
    uwzględnieniem klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce
    publicznej.

    Czyli minster ma sprecyzować o jakie doradztwo chodzi.
    No i co minister sprecyzował:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu
    podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania
    faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których
    nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług

    § 1. Rozporządzenie określa:
    (...)
    4) listę towarów i usług, o których mowa w art. 113 ust. 13 pkt 1 lit. a i
    pkt 2 ustawy.

    § 28. Określa się listę towarów i usług, do których nie mają zastosowania
    zwolnienia od podatku, określone w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy, stanowiącą
    załącznik do rozporządzenia.

    A w załączniku czytamy:

    II. Usługi
    36. Usługi jubilerskie
    37. Rzeczoznawstwo, z wyłączeniem doradztwa rolniczego związanego z uprawą
    roślin i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu
    zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego
    38. Usługi prawnicze świadczone przez notariuszy, adwokatów i radców
    prawnych

    Czyli:
    - usługi jubilerskie i prawnicze pokrywają się w ustawie i rozporzadzeniu
    - doradztwo z ustawy stało się rzeczoznawstwem - a więc nie podlegają
    zwolnieniu te usługi doradcze,
    które są jednocześnie usługami rzeczoznawstwa - potwierdzają to
    interpretacje które można znaleźć w necie.