    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: (cross) Zachowek, mem i czego nie wiem?
    Date: Mon, 14 Dec 2015 21:17:28 +0100

    Użytkownik "G.S." napisał w wiadomości grup
    al...
    On Sat, 12 Dec 2015, G.S. wrote:
    > Tak z przezorności procesowej rzuciłem temat googlowi
    >i mam przykładową interpretację - najciekawsza część
    >jest pod koniec. "Źle zadane pytanie", bo jaki promil
    >podatników wpadnie na to, jak je dobrze zadać :>,
    [...]
    > Zaznaczam: nie wnikałem jak jest dziś, czy tam czegoś
    >nie poprawiano. Ale pułapka niezła (co najmniej była):

    >http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/pok
    az/4-podatek-dochodowy-od-osob-fizycznych/10-zrodla-
    przychodow/177635-otwarty-fundusz-emerytalny-pieniad
    ze-jednostka-uczestnictwa-spadek-dziedziczenie.html
    >http://skroc.pl/podatek_doch-zamiast
    >http://podatek_doch-zamiast.skroc.pl

    Czekaj czekaj - o ile rozumiem, to sprawa tyczy sie funduszy
    inwestycyjnych, a prawdopodobnie tez akcji czy obligacji na rachunku
    maklerskim.

    Dziedziczenie jest co prawda bezplatne, ale ich pozniejsze
    spieniezenie zaowocuje tym, ze spadkobierca nie bedzie sie mogl
    wykazac kosztami nabycia, wiec zaplaci podatek dochodowy od calosci
    kwoty sprzedazy.

    Nie dotyczy lokat bankowych, moze nie dotyczyc roznych funduszy
    emerytalnych - tam, gdzie z zasady wyplaty byly opodatkowane, a wplaty
    zwalnialy z podatku.
    Tzn dotyczy, ale na ogolnych zasadach - gdyby ktos nie umarl, to i on
    by zaplacil podatek.

    Tak czy inaczej - niezla mina, warto sprawdzic czy nadal obowiazuje. A
    cos mi sie widzi, ze jak najbardziej tak :-)

    Chyba, ze jakas nowa interpretacja sie pojawila, w randze co najmniej
    NSA.

    J.