  • 31. Data: 2014-03-24 12:06:51
    Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-03-24 09:48, dddddddd pisze:

    > Będzie to bardziej upierdliwe bo będę musiał prowadzić
    > ewidencję, ale rozumiem że chcą się zabezpieczyć przed użytkiem
    > prywatnym takiego auta.

    Świetne zabezpieczenie :-)
    Niestety tak to jest jak ustalający przepisy
    nie wiedzą jak się prowadzi ewidencję.

  • 32. Data: 2014-03-24 12:09:42
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Pominmy wszystkie odliczenia VATu od samochodow od 1. kwietnia 2014, ale co
    powiecie na taki bubel:

    > Mam samochod osobowy na srodkach trwalych firmy, przy jego zakupie nie odliczylem
    VATu. Do tej pory przy sprzedazy uzywanego - byl zwolniony z VAT, co jest logiczne.
    > Obecnie - sprzedaz moze byc zwolniona wylacznie, jesli byl uzywany do prowadzenia
    dzialalnosci zwolnionej. Jak to nazwac, jak nie rozboj?? Placenie podwojnego VATu -
    to to przyjazne panstwo??

    Albo na taki
    "konstrukcja pojazdu będzie wykluczała jego wykorzystanie do celów
    niezwiązanych z prowadzoną działalnością" np koparko ładowarki itd

    Dzis na każdej wsi jest kilka takich koparko ladowarek, w wiekszosci
    swiadcza uslugi prywatnie, wiec konstrukcja nie wyklucza jednak uzycia
    ich do celow prywatnych.

  • 33. Data: 2014-03-24 16:53:33
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 23 Mar 2014 07:48:56 +0100, dddddddd <f...@e...com> wrote:

    >tak czy inaczej musisz mieć potwierdzenie tego ze SKP. Tak samo jak
    >wcześniej potwierdzali VAT-1, tak teraz będą potwierdzać VAN, tyle że
    >jeszcze ich oprogramowanie wystawia zgodność z VAT-1 (dokładnie jest to
    >opisane jako zgodność z art 86 cośtam cośtam), jak 1.04 wystawią to samo
    >to trzeba się z nimi kłócić że ten przepis już nie obowiązuje (przed
    >1.04 nie ma podstaw).

    Byłem dziś na SKP, nic nie wiedzą.
    W necie za to znalazłem info, że jak pojazd miał już przeprowadzona
    badanie pod kątem vat-1, to nie trzeba będzie go robić ponownie.
    W homologacji mam wpisane "samochód ciężarowy, podrodzaj: van". To
    samo mam w zaświadczeniu SKP gdy robiłem pod vat-1.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 34. Data: 2014-03-24 18:30:52
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-24 12:06, cef pisze:
    > Świetne zabezpieczenie :-)
    > Niestety tak to jest jak ustalający przepisy
    > nie wiedzą jak się prowadzi ewidencję.
    Dokładnie. Bez kozer powiem, że byłbym w stanie opracować sobie
    ewidencję na minimum pińcet dni. Wstecz, czy do przodu, to już jeden
    pies :->

    Maciek

  • 35. Data: 2014-03-25 08:48:31
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-24 18:30, Maciek pisze:
    > Dokładnie. Bez kozer powiem, że byłbym w stanie opracować sobie
    > ewidencję na minimum pińcet dni. Wstecz, czy do przodu, to już jeden
    > pies :->

    ze stanem licznika pojazdu?

    --
    pozdrawiam
    lukasz

  • 36. Data: 2014-03-25 22:14:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-25 08:48, dddddddd pisze:
    > ze stanem licznika pojazdu?
    A gdzie widzisz problem? Pomijam już tak ewidentną sprawę jak awaria
    tego urządzenia, które o ile wiem, sprawne w pojeździe być nie musi. Ba!
    Może go chyba w ogóle nie być :->

    Maciek

  • 37. Data: 2014-03-26 08:22:18
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-25 22:14, Maciek pisze:
    > A gdzie widzisz problem?

    będziesz kręcił do przodu? :)

    Pomijam już tak ewidentną sprawę jak awaria
    > tego urządzenia, które o ile wiem, sprawne w pojeździe być nie musi. Ba!
    > Może go chyba w ogóle nie być :->

    wystarczy zapis w ustawie, że w celu odliczania 100% vat należy mieć
    sprawne urządzenie pomiarowe (baa, powinni to plombować albo w ogóle
    zrobić z tego tacho ;)
    Jak wygląda to teraz - nie wczytywałem się.

    Łukasz