    From: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy PIT 11 musi zawsze grać z PIT 37
    Date: Sat, 15 Jan 2005 21:14:44 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    > Koszty przysługują za przepracowany miesiąc i nieważne ile firma w tym
    > miesiącu ci wypłaciła.
    Ale wydaje mi się, że pracodawca łamie przepisy płacąc rzadziej niż raz w
    miesiącu.
    Gdyby było raz na miesiąc to wtedy ok.
    > Jaka jest różnica między dwoma pensjami wypłaconymi w danym miesiącu, a
    > jedną pensją w podwójnej wysokości? Ja nie widzę żadnej. To za co ci te
    > pieniądze firma płaci to jest wewnętrzna sprawa ciebie i firmy.
    Ano taka że w jednym miesiącu nie było wypłaty.

    > Weź inny przypadek.
    > 1a ) pracowałeś cały rok, ale dostałeś jedną wypłatę tylko w grudniu za
    > całe 12 miesięcy. Jakie koszty? takie jak za cały rok.
    To jest niezgodne z kodeksem pracy:
    "Art. 85. [Termin wypłaty wynagrodzenia] § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę
    dokonuje się co najmniej raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry
    terminie.

    § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu,
    niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w
    ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego."
    pdof. roz. 4 art.22. pkt2.
    "2. Koszty uzyskania przychodów z tytułu stosunku służbowego, stosunku
    pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej, w przypadku gdy:
    1) podatnik uzyskuje przychody od jednego zakładu pracy - wynoszą 102 zł 25
    gr miesięcznie, a za rok podatkowy nie więcej niż 1.227 zł"

    Pamiętam wyjasnienie urzędu skarbowego, które dotyczyło nauczycieli. oni
    powinni dostać wynagrodzenie 1.maja ale to wolne więc dwa lata temu mozna
    było wypłacić 30 kwietnia. I było wyraxnie zaznaczone, że koszty i ulga
    została już rozliczona na 1 kwietnia więc drugi raz już w kwietniu nie
    można. Niestety nie mogę tego znaleźć.

    > 1b) w styczniu dostałeś wypłatę za cały rok, a potem cię zwolnili i nie
    > kazali oddawać. Koszty należą ci się tylko za jeden miesięc bo tylko jeden
    > miesiąc pracowałeś.
    Daj adres tego zakładu :-)

    Wg mnie zakład zrobił dobrze, że wykazał tylko koszty za miesiące w których
    były wypłaty a pracownik zrobi dobrze jak na pit 37 wpisze koszty, które mu
    się faktycznie należały - za 12 miesięcy.

    PawełJ