  • 1. Data: 2002-12-13 21:33:33
    Temat: czy działalność gosp. 1 osobową lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ?
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    zastanawia mnie czy mogą być jakieś korzyści z założenia działalności
    jeszcze w 2002 roku czy lepiej spokojnie poczekać do 2003 i zacząć w nowym
    roku obrachunkowym ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2002-12-13 23:05:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    działalności
    > jeszcze w 2002 roku czy lepiej spokojnie poczekać do 2003 i zacząć w

    Zależy w jakim celu zakłada się działalność

  • 3. Data: 2002-12-13 23:24:50
    Temat: Re: czy działalno?ć gosp. 1 osobow? lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 13 Dec 2002 22:33:33 +0100), "plusz"

    >zastanawia mnie czy mogą być jakieś korzyści z założenia działalności
    >jeszcze w 2002 roku czy lepiej spokojnie poczekać do 2003 i zacząć w nowym
    >roku obrachunkowym ?

    Korzysći z 2002 roku: 2003 nie będzie pierwszym rokiem Twojej
    działalności, więc Kasia Fiszkalna będzie Ci groziła dopiero od 40
    tysięcy a nie od 20.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 4. Data: 2002-12-13 23:26:55
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    > zastanawia mnie czy mogą być jakieś korzyści z założenia działalności
    > jeszcze w 2002 roku czy lepiej spokojnie poczekać do 2003 i zacząć w nowym
    > roku obrachunkowym ?

    Dodatkowo, jeśli zdecydujesz się na zwolnienie z VAT to zakładając DG w 2002
    w przyszłym roku gdy zajdzie taka potrzeba będziesz mógł z niego bez
    większych
    przeszkód zrezygnować (nie będzie juz pierwszym rokiem działalności)

    Pix

  • 5. Data: 2002-12-14 09:33:59
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Korzysći z 2002 roku: 2003 nie będzie pierwszym rokiem Twojej
    > działalności, więc Kasia Fiszkalna będzie Ci groziła dopiero od 40
    > tysięcy a nie od 20.

    ale jeśli prowadzę działalność usługową tylko dla firm to chyba w ogóle kasa
    mnie nie dotyczy, prawda ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2002-12-14 09:34:47
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message news:atdqju$h25$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > większych
    > przeszkód zrezygnować (nie będzie juz pierwszym rokiem działalności)

    chyba nie opłaci się w ogóle rezygnować VAT jeśli ma się zamiar wystawiać
    tylko faktury VAT i nie prowadzić sprzedaży detalicznej ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2002-12-14 09:35:49
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message news:atdp35$70n$1@news.tpi.pl...
    > Zależy w jakim celu zakłada się działalność

    1) w celu możiwości wystawiania faktur za wykonane usługi
    2) w celu wliczania w koszty niektórych zakupów, telefonów itp.

    z tego pierwszy cel jest najważniejszy

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 8. Data: 2002-12-14 15:13:14
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Sat, 14 Dec 2002 10:33:59 +0100, "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
    piszesz:

    >ale jeśli prowadzę działalność usługową tylko dla firm to chyba w ogóle kasa
    >mnie nie dotyczy, prawda ?

    Jeżeli masz zamiar świadczyć te usługi osobiście, to w przyszłym roku
    nie da sie tego zakwalifikować jako przychody z działalności
    gospodarczej.

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 9. Data: 2002-12-14 15:36:04
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Andrzej Popowski" <p...@f...onet.pl> wrote in message

    > Jeżeli masz zamiar świadczyć te usługi osobiście, to w przyszłym roku
    > nie da sie tego zakwalifikować jako przychody z działalności
    > gospodarczej.

    nie rozumiem
    mam zamiar na przykład robić strony WWW
    czy nie mogę założyć jednoosobowej firmy i wystawiać faktury ????

    chyba nie zrozumiałem twojej wypowiedzi

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 10. Data: 2002-12-14 15:40:50
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > chyba nie opłaci się w ogóle rezygnować VAT jeśli ma się zamiar wystawiać
    > tylko faktury VAT i nie prowadzić sprzedaży detalicznej ?

    IMHO sytuacja wymaga głębszej analizy ;-)
    Jeśli będziesz swiadczyć usługi tylko dla firm i podpadnie to pod
    działalność
    "wykonywaną osobiście" to i tak nie będziesz mógł wystawiać faktur VAT jako
    zwolniony z mocy ustawy z tego podatku.
    Zarejestrowanie sie mimo tego jako VAT-owiec może za to spowodować, że
    gdy działalność "nie wypali" i będziesz chciał zacząć inną to już nie
    będziesz
    mieć takiego wyboru.

    pozd.Pix