  • 1. Data: 2004-04-16 18:07:54
    Temat: czy mogę odliczyć fundusz remontowy od mieszkania zakupionego w sierpniu?
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Witam,
    mam takie małe pytanko a raczej kilka: kupiłem w sierpniu mieszkanie, od
    września ja płacę czynsz - czy mogę odliczyć sobie na PITcie FR za okres,
    kiedy to ja płaciłem czynsz? (jak ten okres zdefiniować - czy wtedy od kiedy
    mam dowód, że zapłaciłem?

    W tym samym 2003 sprzedałem inne mieszkanko w czerwcu - czy mogę odliczyć FR
    za miesiące kiedy płaciłem czynsz?
    (sedno tych pytań sprowadza się chyba do tego, czy można odliczać FR za
    część roku).

    I jeszcze jedno - ponieważ puszczam przelewy prze internet i nie mam
    potwierdzeń z pieczątką - czy za dowód, że jednak zapłaciłem mogą posłużyć
    kwartalne kwity ze spółdzielni z wyliczonym czynszem i saldem, z których
    wynika, że saldo moich rozliczeń ze spółdzielnią jest na bieżąco
    bilansowane, czy też może wydrukować sobie potwierdzenia z e-banków, a może
    zwrócić się o potwierdzenie z pieczątką?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi,

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 2. Data: 2004-04-17 13:11:11
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    jezeli chodzi o odliczenia FR to sprawa ma sie tak:

    mozna odliczyc kwote FR jezeli wspolnota ma podjeta uchwale o funduszu rem
    ontowym, a na dowodach wplat jest wyszczegolnione, ze sa to kwoty wplacane
    na FR. Urzad Skarbowy bedzie mogl zadac od Ciebie potwierdzenia odliczonych
    sum. I Ty wtedy musi okazac dowody wplat j.w. Nie wazne czy za pol roku, czy
    za 2 miesiace. Ale tez prawdopodobnie bedziesz musial okazac akt notarialny,
    ze byles w tym okresie wlascicielem lokalu. I jeszcze jedno - wlasciciel nie
    placi czynszu, tylko zaliczki na poczet utrzymania nieruchomości wspolnej.
    Nie myl pojec zaliczka i czynsz. Czynsz placa najemcy.

    Z tego co wiem, to wydruki bankowe elektroniczne nie wymagaja pieczeci, ani
    podpisow. Mowi o tym prawo bankowe (prawdopodobnie) . Ale mozesz zadac pot
    wierdzenia podpisem swojego zlecenia. Np. w mbank`u kosztuje to 5 PLN i pr
    zychodzi listem w ciagu 5 dni.

    beny76

  • 3. Data: 2004-04-17 14:09:13
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    mozesz jeszcze poprosic ze spółdzielni mieszkaniowych zaswiadczenie, że w
    2003 roku wpłaciłes tyle i tyle na fundusze remontowe. US to akceptuje (+
    dowody wpłat).

    > Z tego co wiem, to wydruki bankowe elektroniczne nie wymagaja pieczeci,
    ani
    > podpisow. Mowi o tym prawo bankowe (prawdopodobnie) .

    też o tym słyszałam.... :))

    Tylko istnym wyczynem może sie okazac przekonanie urzedniczki ze to jest
    zapłacony przelew -mimo iż nie ma .... stempla z datą ;)

    Pozdrawiam,
    Zulka

    Pozdrawiam,
    Zulka

  • 4. Data: 2004-04-17 14:15:21
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    > Tylko istnym wyczynem może sie okazac przekonanie urzedniczki ze to jest
    > zapłacony przelew -mimo iż nie ma .... stempla z datą ;)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Zulka

    tu sie z Toba zgadzam :)))))

    beny76

  • 5. Data: 2004-04-17 18:05:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, izullka wrote:
    [...]
    >+ Tylko istnym wyczynem może sie okazac przekonanie urzedniczki ze to jest
    >+ zapłacony przelew -mimo iż nie ma .... stempla z datą ;)

    Akurat w tym zakresie doświadczenia prezentowane na grupach
    są odmienne :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-04-18 00:36:24
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    beny76 napisal/a:

    > j.w. Nie wazne czy za pol roku, czy za 2 miesiace. Ale tez
    > prawdopodobnie bedziesz musial okazac akt notarialny, ze byles w tym
    > okresie wlascicielem lokalu.

    O kurka wodna że tak powiem - a to się nie liczy w mieszkaniach
    spółdzielczo-loaktorskich?
    bo tak się złożyło, że cały FR'02 na tym odliczyłem :/

    --
    Pozdrawiam,
    (dane ukryte)

  • 7. Data: 2004-04-18 12:40:15
    Od: "Witek" <w...@g...pl>

    > O kurka wodna że tak powiem - a to się nie liczy w mieszkaniach
    > spółdzielczo-loaktorskich?

    Można odliczyć. Ktoś cię wprowadza w błąd. W samym załączniku PIT/D stoi jak
    wół napisane w poz. 91 "fundusz remontowy spółdzielni lub wspólnoty
    mieszkaniowej".

    Witek

  • 8. Data: 2004-04-19 05:29:25
    Od: "beny76" <b...@o...pl>

    W pierwszym poscie zbiggy nie pisal nic o spoldzielniach, tylko o mieszkaniu
    wlasnosciowym. Tak wiec nie wprowadzilem w blad, tylko ominalem temat
    spoldzielczosci. :)))

    beny76

  • 9. Data: 2004-04-19 17:16:43
    Od: "Witek" <w...@g...pl>

    Oczywiście, że wprowadzasz w błąd skoro piszesz

    > jezeli chodzi o odliczenia FR to sprawa ma sie tak:

    Było napisać "jezeli chodzi o odliczenia FR W PRZYPADKU WŁASNOIŚCI LOKALU to
    sprawa ma sie tak:"

    > W pierwszym poscie zbiggy nie pisal nic o spoldzielniach, tylko o
    mieszkaniu wlasnosciowym.

    o własnościowym też nie pisał

    Witek

  • 10. Data: 2004-04-19 19:26:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Apr 2004, Witek wrote:
    [...]
    >+ > W pierwszym poscie zbiggy nie pisal nic o spoldzielniach,
    >+ > tylko o mieszkaniu wlasnosciowym.
    >+
    >+ o własnościowym też nie pisał

    Że tak zacytuję: