  • 11. Data: 2004-02-10 14:07:52
    Temat: Re: czy po 1 maja komputer stanieją (ze względu na podatki ? )
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, wojtaszek wrote:

    >+ Ten co sprzedał ten komputer (w Niemczech) to dostał ten VAT w cenie. Ten co
    >+ go kupił zapłacił cenę z VATem lokalnym (niemieckim)

    Dotąd prawda.

    >+ i dodatkowo jeszcze przeto, że nowy to musi samonaliczyć VAT polski.

    A to chyba sam wymyśliłeś, żeby VAT pełnił rolę cła ? ;)
    Jeśli kupił "osobiście na własne potrzeby" to NIE.
    Kupuje w Niemczech z 16% VAT i jedzie do Poznania. Tyle....
    Może mrówki się pojawią, żeby "przenosić osobiste komputery
    przez granicę" :> (bo pewnie minibus pełny komputerów ale
    tylko z kierowcą na "osobiste uzycie się nie załapie :])

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-02-10 14:43:07
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    > jak to jest z podatkami i cłem na elektronikę po 1 maja
    > czy będzie taniej czy tak jak dotychczas ?

    fajna dyskusja ...
    a ja tylko chciałem wiedzieć czy kupić komputer i aparat cyfrowy już w tym
    miesiącu czy poczekać do maja :)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 13. Data: 2004-02-10 20:40:39
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > a ja tylko chciałem wiedzieć czy kupić komputer i aparat cyfrowy już w tym
    > miesiącu czy poczekać do maja :)

    Poczekać. W maju będą lepsze, a te dzisiejsze tańsze,bo stare

  • 14. Data: 2004-02-11 09:11:14
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > przez granicę" :> (bo pewnie minibus pełny komputerów ale
    > tylko z kierowcą na "osobiste uzycie się nie załapie :])

    Ja to widze tak.
    Sklep w niemczech wystawia fakture, ze klient odbierze sobie
    "sam". a klient upowazni takiego z minibusem... do odbioru w jego imieniu..
    (a moze z ciezarowka ?)
    6% roznicy "na wacie" to nie byle co...

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-02-11 21:41:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ przez granicę" :> (bo pewnie minibus pełny komputerów ale

    Chyba jednak miało być "pełen" :]

    pozdrowienia, Gotfryd