  • 1. Data: 2003-05-07 14:38:21
    Temat: czy trzeba płacić PCC?
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    czy należy zapłacić podatek od czynności cywilnoprawnych w sytuacji gdy firma kupuje
    od osoby fizycznej np. 10 000 cegieł( czy jakichkolwiek innych rzeczy) po 5zł sztuka
    za cenę 50 000zł?

  • 2. Data: 2003-05-07 21:44:41
    Temat: Re: czy trzeba płacić PCC?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 May 2003, Slayer wrote:

> [...]
    kupuje
    >+ od osoby fizycznej np. 10 000 cegieł( czy jakichkolwiek innych rzeczy) po 5zł

    Właśnie mnie skołowałeś :], bo odruchowo myślałem że "cena" to to
    co mnoży się przez "ilość" aby otrzymać "wartość". Ale pewnie dla
    towarów masowych stosuje się inne wykładnie. Chyba że ustawodawcy
    "tak wyszło" :)
    Znaczy: chciałem napisać że jeśli odpowiedź uzyskasz nie na grupie
    to ja bym prosił żebyś publicznie zaspokoił ciekawość jak ma być :)

    A tak BTW: to do "przerobu lub odsprzedaży" czy "innych celów" ?
    Bo jak rozumiem wątpliwość jest tylko przy "przerobie i odsprzedaży"
    (przy "pozostałych przypadkach" napisali wyraźnie: "wartość", więc
    IMHO: "oczywiście tak").

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-09 17:40:09
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik
> [...]
    > Znaczy: chciałem napisać że jeśli odpowiedź uzyskasz nie na grupie
    > to ja bym prosił żebyś publicznie zaspokoił ciekawość jak ma być :)

    raczej "tak wyszło"

> [...]
    > Bo jak rozumiem wątpliwość jest tylko przy "przerobie i odsprzedaży"
    > (przy "pozostałych przypadkach" napisali wyraźnie: "wartość", więc
    ustawa mówi: zwalnia się
    sprzedaż rzeczy ruchomych, jeżeli podstawa opodatkowania nie przekracza 1.000 zł,

    a co w przypadku gdybym sobie wydrukował 50 umów, po 1000zł. czyli po 200 cegieł
    każda???????( za 2 000zł. chętnie podpisze się 50 razy :-))))

    starałem się uzyskać odpowiedź w trzech USach, ale nic sie nie dowiedziałem,
    telefonowałem więc do Izby Skarbowej, po wielu próbach udało mi się połączyć z osobą
    odpowiedzialną za PCC(w małopolsce niejaka Weronika Babicz), po usłyszeniu tego
    prostego pytania pani zdawała się być wyraźnie przestraszona, nie udzieliła żadnej
    odpowiedzi, doradziła zwrócić się z tym pytaniem do swojego USu z podaniem o
    interpretację przepisów prawa podatkowego zgodnie z Ordynacją podatkową, z tego co
    się
    orientuję jak to ma wyglądać to znaczek za 5zł na podanie, opis zdarzenia i zajęcie
    własnego stanowiska w sprawie, z tym że zapytałem z ciekawości (nie mam w tej chwili
    takiej sprawy do załatwienia), tak że szkoda czasu bo mi US oczywiście zgodnie z
    Ordynacją odpowie że nie rozpatrują przypadków hipotetycznych.... czyli dalej kupa.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-05-09 21:05:19
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał
    > a co w przypadku gdybym sobie wydrukował 50 umów, po 1000zł. czyli po 200 cegieł
    > każda???????( za 2 000zł. chętnie podpisze się 50 razy :-))))

    1000zł....