    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy urząd może zakazać działalności?
    Date: Tue, 24 Jul 2007 08:11:07 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 24 Jul 2007 10:03:33 +0200, gu1iwer napisał(a):

    > Witam , od 2005 nie płaciłem podatków (doch i vat) pod koniec 2006 US
    > zajął konto , z którego regularnie spływają pieniądze. Od 3 miesięcy
    > płacę dodatkowo przekazem na konto US należności za ten rok ( prawie
    > jestem na bieżąco) kilka dni temu dostałem pismo z US że jeśli do końca
    > sierpnia nie ureguluję CAŁOŚCI zadłużenia to wystąpią do sądu o zakaz
    > prowadzenia działalności gospodarczej w związku z trwałym zparzestaniem
    > płacenia podatków. Czy mogą to zrobić i czy sąd może nakazać w tej
    > sytuacji zamknąć firmę ( firma jednoosobowa - osoba fizyczna prowadząca
> [...]

    Urząd nie może zakazać, ale może wystąpić o taki zakaz do sądu najłatwiej
    przy okazji wystąpienia o upadłość dłużnika.

    Ustawa z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe i naprawcze

    Co do możliwości upadłości osoby fizycznej: art. 5.2

    Zakaz prowadzenia DG: art. 373 do 377

    Możliwość zakazu bez ogłoszenia upadłości: art. 375.2. Wcześniej zakazać DG
    można było tylko wtedy gdy upadłość została ogłoszona, co paradoksalnie
    uniemożliwiało wprowadzenie tego zakazu gdy np. majątek bankruta był za
    mały na pokrycie kosztów upadłości.