  • 1. Data: 2007-07-24 08:03:33
    Temat: czy urząd może zakazać działalności?
    Od: gu1iwer <g...@p...onet.pl>

    Witam , od 2005 nie płaciłem podatków (doch i vat) pod koniec 2006 US
    zajął konto , z którego regularnie spływają pieniądze. Od 3 miesięcy
    płacę dodatkowo przekazem na konto US należności za ten rok ( prawie
    jestem na bieżąco) kilka dni temu dostałem pismo z US że jeśli do końca
    sierpnia nie ureguluję CAŁOŚCI zadłużenia to wystąpią do sądu o zakaz
    prowadzenia działalności gospodarczej w związku z trwałym zparzestaniem
    płacenia podatków. Czy mogą to zrobić i czy sąd może nakazać w tej
    sytuacji zamknąć firmę ( firma jednoosobowa - osoba fizyczna prowadząca
    działalość)?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-24 08:11:07
    Temat: Re: czy urząd może zakazać działalności?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 24 Jul 2007 10:03:33 +0200, gu1iwer napisał(a):

> [...]
    > płacenia podatków. Czy mogą to zrobić i czy sąd może nakazać w tej
    > sytuacji zamknąć firmę ( firma jednoosobowa - osoba fizyczna prowadząca

    Urząd nie może zakazać, ale może wystąpić o taki zakaz do sądu najłatwiej
    przy okazji wystąpienia o upadłość dłużnika.

    Ustawa z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe i naprawcze

    Co do możliwości upadłości osoby fizycznej: art. 5.2

    Zakaz prowadzenia DG: art. 373 do 377

    Możliwość zakazu bez ogłoszenia upadłości: art. 375.2. Wcześniej zakazać DG
    można było tylko wtedy gdy upadłość została ogłoszona, co paradoksalnie
    uniemożliwiało wprowadzenie tego zakazu gdy np. majątek bankruta był za
    mały na pokrycie kosztów upadłości.

  • 3. Data: 2007-07-24 08:42:39
    Od: gu1iwer <g...@p...onet.pl>

    jureq napisał(a):

> [...]
    > można było tylko wtedy gdy upadłość została ogłoszona, co paradoksalnie
    > uniemożliwiało wprowadzenie tego zakazu gdy np. majątek bankruta był za

    No właśnie takie pismo dostałem , że wystąpią do sądu o ogłoszenie
    upadłości i o zakaz prowadzenia działalności. Pytanie brzmi , czy sąd
    przychyli się do tego. Jakby nie patrzeć zadłużenie wobec US powoli
    maleje , a nie rośnie , czyli nieprawdą jest że "trwale zaprzestałem
    płacenia podatków"