    From: "Madab" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: darowizna i spadek: kwota wolna pod warunkiem?
    Date: Tue, 10 Dec 2002 14:30:31 +0100

    Już mam odpowiedź na moją wątpliwość.
    Niestety płaci się 3% do 9 660zł. jeśli darowizna nie jest na cele
    mieszkaniowe.
    Urzędniczka źle poinformowała!!!
    Potwierdziła mi to strona http://www.podatki.vis.pl/podatki/po_spadki.htm
    "Trochę inaczej traktowane są darowizny przeznaczone na cele mieszkaniowe
    tj. przekazane na:
    wkład budowlany i mieszkaniowy do spółdzielni
    budowę lokalu w małym domu mieszkalnym
    budowę domu jednorodzinnego
    nabycie lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość (mieszkania
    hipotecznego)
    Dotyczą one wyłącznie osób zaliczonych do I grupy podatkowej. Wysokość kwoty
    darowizny mieszkaniowej zwolnionej od podatku zależy od tego, czy pochodzi
    od jednego darczyńcy, czy od dwu lub więcej. Jeśli pieniądze lub inne rzeczy
    (np. materiały na budowę domu) darowała jedna osoba to wolna od podatku jest
    kwota 9.057 zł (poprzednio 7.510 zł), a gdy darowizna pochodzi od kilku osób
    (np. ojca i matki): 18.114 zł (poprzednio: 15.020 zł). Limity te obejmują
    pięć lat licząc od pierwszej darowizny."
    Arek