  • 11. Data: 2009-03-23 09:40:10
    Temat: Re: darowizna od brata z zagranicy, Gotfryd do Ciebie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Mar 2009, witek wrote:

    > Żeby było śmieszniej wsadzam kij w mrowisko.
    > Gotfryd masz, pomęcz się. Ty lubisz zagadki kryminalne co się nóż w kieszeni
    > otwiera.
    >
    > Oto moje twierdzenie.
    > Nawet jeśli dwie osoby mieszkają na stałe za granicą, ale posiadają
    > obywatelstwo polskie (wystarczy zeby posiadał je obdarowany), to darowizna i
    > tak podlega polskiemu podatkowi od spadków i darowizn.
    > Niezależnie od faktu czy kiedykolwiek oni się w Polsce pojawią.

    Nie ma co się męczyć - art.2 ustawy, faktycznie Polska to bogaty kraj,
    którego dłużnikiem są miliony osób które nie zrzekły się obywatelstwa
    i kiedykolwiek dostały darowiznę lub spadek w kwotach powodujących
    obowiązek podatkowy w .pl :>

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-03-23 12:34:56
    Temat: Re: darowizna od brata z zagranicy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A możesz streścić, czy płaci w (polskim) rozumieniu "płatnika"?

    Nie. To jest podatek nałozony na darczyńcę.

  • 13. Data: 2009-03-23 12:41:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > którego dłużnikiem są miliony osób które nie zrzekły się obywatelstwa
    > i kiedykolwiek dostały darowiznę lub spadek w kwotach powodujących

    Dokładnie.
    Zresztą niedawno zapadł wyrok w WSA potwierdzający to orzecznictwo.
    Wystarczające jest posiqdanie obywatelstwa polskiego aby podpaść pod
    podatek od darowizny

  • 14. Data: 2009-03-23 12:57:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-03-2009 o 13:34:56 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Nie. To jest podatek nałozony na darczyńcę.

    Jakiś czas temu czytałem też o jakimś specyficznym podatku
    który płacą odbarowani powyżej jakiejś tam kwoty - było to
    w kontekście serwisów społecznościowych, na których ludzie umieszczają
    zdjęcia - IRS zaczął gdzieś te zdjęcia wyceniać.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2009-03-23 12:58:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-03-2009 o 13:41:08 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Dokładnie.
    > Zresztą niedawno zapadł wyrok w WSA potwierdzający to orzecznictwo.
    > Wystarczające jest posiqdanie obywatelstwa polskiego aby podpaść pod
    > podatek od darowizny

    Czyli co, jakiś milioner który dostał te miliony od ciotki wujka
    przyjeżdza do PL i na dzień dobry wyskakuje mu poborca z "czekiem"
    na kilkaset tysięcy?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2009-03-23 15:14:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

    > Czyli co, jakiś milioner który dostał te miliony od ciotki wujka
    > przyjeżdza do PL i na dzień dobry wyskakuje mu poborca z "czekiem"
    > na kilkaset tysięcy?

    nawet przyjeżdżać nie musi.
    Jest winny podatek z definicji. W momencie kiedy dostał darowiznę.
    Czy US sie o tym dowie czy nie i zacznie sciagac podatek to inna sprawa.
    Ale fakt jest faktem. Jest winny podatek.

  • 17. Data: 2009-03-23 22:12:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Mar 2009, Tomek wrote:

    > Czyli co, jakiś milioner który dostał te miliony od ciotki wujka
    > przyjeżdza do PL i na dzień dobry wyskakuje mu poborca z "czekiem"
    > na kilkaset tysięcy?

    http://www.nasza-gazetka.ch/Menu_NG/ng2000/ng2000_4/
    taran_p.htm
    http://obczyzna.wordpress.com/2008/01/06/eu/#3

    Ku pamięci gugla:
    "Witajcie w ojczyźnie zezwolenie służba niedobrze dezertera"

    pzdr, Gotfryd