  • 1. Data: 2009-03-21 12:13:17
    Temat: wydatki zwiazane z choroba przewlekla, a odliczenie od podatku
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam,
    mam takie pytanie czy poniesione wydatki (prywatnie - wizyty lekarsie,
    leki) majace zwiazek z choroba przewlekla (astma), mozna odliczyc w
    rozliczeniu rocznym od podatku?

  • 2. Data: 2009-03-21 13:11:39
    Od: <k...@o...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > mam takie pytanie czy poniesione wydatki (prywatnie - wizyty lekarsie,
    > leki) majace zwiazek z choroba przewlekla (astma), mozna odliczyc w
    > rozliczeniu rocznym od podatku?

    Wizyty lekarskie (badania,porady itp) - nie . Ale n.p. już wizyty na
    inhalacje itp.(nie wiem co może wystąpić przy astmie) zlecone przez lekarza
    to już -tak. Leki - tak (to co powyżej 100,00zł w miesiącu). A przy dobrych
    układach można nawet odliczyć prawie 2300zł .
    Z tym że trzeba mieć grupę inwalidzką , lub orzeczenie o
    niepełnosprawności.Astma chyba podpada pod symbol niepełnosprawności 07-S.

  • 3. Data: 2009-03-21 14:56:10
    Od: Ania <a...@g...pl>

    k...@o...pl pisze:
> [...]
    > Z tym że trzeba mieć grupę inwalidzką , lub orzeczenie o
    > niepełnosprawności.Astma chyba podpada pod symbol niepełnosprawności 07-S.

    czy dobrze rozumiem... leki powyzej 100 zł, czy jak recepta opiewa w
    miesiacu na 60-80 zl to nie mozna?

  • 4. Data: 2009-03-21 14:57:52
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A czy miesięczne opłaty za stały pobyt w kościelnym domu opiekuńczym można odliczyć
    od przychodu (emerytury)?
    Grupa/orzeczenie jest (Parkinson).
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-03-21 17:13:39
    Od: <k...@o...pl>

    > czy dobrze rozumiem... leki powyzej 100 zł, czy jak recepta opiewa w
    > miesiacu na 60-80 zl to nie mozna?

    Jeżeli jest jedna recepta na taką kwotę to - nie . A jezeli jest kilka
    recept w miesiącu i w sumie uzbiera się n.p.101zł to wtedy odlicza się 1zł
    (jeden zł).
    Czyli kupować : raz a dobrze -:). Tyko proszę pamietać o grupie
    inwalidzkiej(renta), lub niepełnosprawności

  • 6. Data: 2009-03-21 17:16:52
    Od: <k...@o...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    A czy miesięczne opłaty za stały pobyt w kościelnym domu opiekuńczym można
    odliczyć od przychodu (emerytury)?
    Grupa/orzeczenie jest (Parkinson).
    JaC

    Najlepiej wrzucić w google " ulga rehabilitacyjna" (bez zagłębiania sie w
    temat - chyba tak)