  • From: "Kiciek" <m...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: data w pkpir
    Date: Fri, 15 Feb 2002 18:30:52 +0100

    Moja odpowiedz brzmiala :

    "Liczy sie data wystawienia faktury. To ze faktura "szl"a dlugo moze miec
    wplyw jedynie na kwestie "odliczenia" z niej VAT'u. VAT mozna odliczyc w
    miesiacu wystawienia faktury lub w nastepnym. Pozniej juz nie."

    Chcialbym zaznaczyc czesc "moze miec wplyw jedynie na kwestie odliczenia z
    niej VATu".

    "Jedynie" oznacza iz nie ma wplywu na inne rzeczy (wtym na zapis w pkpir).

    Twoja odpowiedz :

    "Beato, jeżeli nie możesz wpisać faktury pod data wystawienia, wpisz ją
    pod datą otrzymania i na dokumencie wpisz date otrzymania."

    Czy nie wychodzi na jedno ???
    Wpisuje jak juz dostanie i nic na to nie poradzi.
    A wydaje mi sie ze problem odliczenia VATu jest wazny jezeli chodzi o wpis
    do pkpir poniewaz jezeli nie zostaly zachowane terminy to moze wpisac tylko
    bruttem ? Zgodzisz sie, czy tez nie ?

    Co do slowa "analogia" to masz 100 % racji - jest mi ono obce. Ale moze
    sprawdze w slowniku. Coz nie kazdy mam mature, os tudiach nie wspominajac.