    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 30 Apr 2012 21:15:19 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: definicja dokumentu w systemie ERP - jak

    On Mon, 30 Apr 2012, grzesiek wrote:

    > witam,
    >
    > tworzymy open sourcowy Polski ERP, teraz przyszedł czas na definicje dokumentów,

    Ja tam nie wiem co to te ERP.
    Ale widzę że cos się obija o księgowanie dla celów podatkowych, na grupie
    .podatki, więc ze dwa słowa z tego p. widzenia.

    > Mój pomysł to
    >
    > Ogólnie dokumenty z Rozliczeniem VAT
    > i BEZ

    Zły pomysł.
    Co zrobisz, jak taki "bezVATowiec" znienacka przeprowadzi operację,
    od której *jednak* VAT się należy, np. kupi auto za granica?

    > i później na początek w zależności od dostępnego szablonu.
    > Rachunek
    > Paragon
    > Pz
    > Wz
    > Fk VAT

    U....
    Nota do f-ry VAT, nota do rachunku, nota do zdarzeń nie podlegajacych
    VAT, f-ra wewnętrzna, f-ra WDT, paragony rozdzielić na fiskalne, fiskalne
    powiazane z f-ra VAT i niefiskalne...

    Nie wiem czy widzisz do czego zmierzam: IMO dokument przychodowy
    to powinien być "kwit", który z założenia przyjmuje *wszystkie*
    możliwe opcje, być może wstępnie maskowane wg jakiegos wzorca
    (wg przykładów wyżej), ale z pełna możliwoscia "odkrycia" każdego
    pola. Powoli i wyraznie: *każdego*. Paragon i f-ra wystawione
    dla tej samej transakcji na poczatek.
    To samo dla dokumentu kosztowego (gorzej, również niekosztowego
    wydatku).
    Jak wykoncypujesz, że będzie na sztywno podział w stylu który
    proponujesz ("tylko rachunek", "tylko f-ra VAT", "tylko paragon"),
    to masz 100% gwarancji że pojawi się stosik przypadków których
    dany program nie obsługuje, bo autor nie przeczytał art.12
    ustęp 7 pkt 5 w powiazaniu z art.52 ust. 3 p.4 litera b :>
    (numeracja oczywiscie absurdalna, w odniesieniu do nieistniejacego
    aktu, ale masz 100% że w ustawie o VAT *na pewno* czegos nie
    przewidzisz).

    pzdr, Gotfryd