  • 1. Data: 2003-07-17 17:20:54
    Temat: deklaracje podatkowe
    Od: i...@o...pl

    Cześć

    Prowadzę działalność gospodarczą od 1 czerwca i musze po raz pierwszy wypełnić
    deklaracje podatkowe.
    Koszty uzyskania przychodu przewyższyły w zeszłym miesiącu moje przychody,
    czyli mam stratę. Zatrudniałem 1 osobę na umowę o dzieło. Mam następujące
    pytania:

    1. Czy muszę składać PIT-5 za zeszły miesiąc, jeżeli miałem stratę
    2. Czy w związku z zatrudnieniem 1 osoby na umowę o dzieło i zapłaceniu za nią
    20% zaliczki na podatek dochodowy, muszę składać jakiś dokument do urzędu
    skarbowego (jakiś PIT ?), jeżeli tak - to jaki.

    dzięki
    i...@o...pl

  • 2. Data: 2003-07-17 18:06:36
    Temat: Re: deklaracje podatkowe
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    <i...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > pytania:
    >
    > 1. Czy muszę składać PIT-5 za zeszły miesiąc, jeżeli miałem stratę

    nie, PIT-5 składasz dopiero wtedy, gdy wychodzi Ci podatek do zapłaty, a
    potem konsekwentnie juz do końca roku

> [...]
    > 20% zaliczki na podatek dochodowy, muszę składać jakiś dokument do urzędu
    > skarbowego (jakiś PIT ?), jeżeli tak - to jaki.

    tu są dwie szkoły, jedni nic nie składają bo nie trzeba, inni składają
    PIT-4 (dotyczący pobierania zal. na PDOF od pracowników na umowie o pracę
    itd., gdzie na drugiej stronie jest pole gdzie wpisuje się pobrane zaliczki
    z umów zlecenie i dzieło). Najlepiej poradź się w swoim urzędzie, jak oni
    wolą (mój kolega np. nie wysyła nic - poza oczywiście samymi pieniędzmi i US
    Wrocław Psie Pole to akceptuje).

    > dzięki
    > i...@o...pl

    pzdr.
    Magdalena

  • 3. Data: 2003-07-18 09:03:02
    Od: "Sławomir Delegacz" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    > wolą (mój kolega np. nie wysyła nic - poza oczywiście samymi pieniędzmi i

    Pewniejszą szkołą jest szkoła; która radzi aby oprócz zapłaty złożyć
    deklarację PIT-4 w urzędzie właściwym ze względu na adres zamieszkania
    płatnika do 20 dnia następnego miesiąca.
    Poza tym w sytuacji, gdy kwota umowy o dzieło nie przekroczy w danym
    miesiącu wysokości 146,00 PLN zamiast PIT-4 składa się PIT-8A do 7-go dnia
    następnego miesiąca w US właściwym ze względu na siedzibę płatnika.

    Pozdrawiam

    Sławek

  • 4. Data: 2003-07-18 11:23:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sławomir Delegacz napisał:

    > Pewniejszą szkołą jest szkoła; która radzi aby oprócz zapłaty złożyć
    > deklarację PIT-4 w urzędzie właściwym ze względu na adres zamieszkania
    > płatnika do 20 dnia następnego miesiąca.

    Rozumiem że pewności szkole nie odbiera fakt że jest ona niezgodna z ustawą?
    Ba, jest niezgodna nawet z objasnieniem na PIT-4, gdyby kiedys chciało
    Ci sie je przeczytać.

    Żaden US w Polsce nie może mnie w żaden sposób zmusic do złożenia PIT-4
    jeżeli nie zatrudniam pracowników na umowe o prace (i pokrewne) i żaden
    US w Polsce nie może mnie za niezłożenie tego nienaleznego PIT-4 ukarać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-07-18 11:52:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+ > deklarację PIT-4 [...]
    >+ Rozumiem że pewności szkole nie odbiera fakt że jest ona niezgodna z ustawą?

    Nie odbiera :)
    Podejrzewam że to tak w stylu "niezgodności z ustawą" nieprzestrzegania
    zapisu że na fakturze ma być podpis odbiorcy (patrz niżej: kwestia
    karalności).

    >+ Ba, jest niezgodna nawet z objasnieniem na PIT-4, gdyby kiedys chciało
    >+ Ci sie je przeczytać.

    A to jak wiesz mamy na podorędziu objasnienia na VAT-7 (takoż
    niespecjalnie zgodne z ustawą po zajściu pewnych zależności :))

> [...]
    >+ US w Polsce nie może mnie za niezłożenie tego nienaleznego PIT-4 ukarać.

    Ale "szkoła" musiałaby się poddać dopiero jakby jakiś US w .pl
    mógł *ukarać* za *złożenie* PIT-4 ;)
    Przyznając rację absolutną przepisom, twojej szkole i twojej osobie
    w szczególności... co wpisujesz jako "tytuł przelewu" przy zapłacie
    zaliczki z UOD nie ujętej w PIT-4 ?
    Znaczy: sugeruję że "Zal.z um. o dz.i zl." może nie być czytelne :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-07-19 09:34:08
    Od: "Sławomir Delegacz" <s...@d...pl>

    > Rozumiem że pewności szkole nie odbiera fakt że jest ona niezgodna z
    ustawą?
    > Ba, jest niezgodna nawet z objasnieniem na PIT-4, gdyby kiedys chciało
    > Ci sie je przeczytać.

    Co jest niezgodne z ustawą?

    > Żaden US w Polsce nie może mnie w żaden sposób zmusic do złożenia PIT-4
    > jeżeli nie zatrudniam pracowników na umowe o prace (i pokrewne) i żaden
    > US w Polsce nie może mnie za niezłożenie tego nienaleznego PIT-4 ukarać.

    Czy ja pisałem, że za niezłożenie PIT-4 grozi jakaś kara (czytaj to co jest
    napisane).
    Swoją drogą pokaż mi przepis w ustawie o PDOF który zabrania mi jako
    płatnikowi ująć podatek od umów zleceń i o dzieło w deklaracji PIT-4.
    Acha, jeśli nie masz nic sensownego do napisania to nie pisz.

    Pozdrawiam
    Sławomir Delegacz

  • 7. Data: 2003-07-19 09:47:05
    Od: "Sławomir Delegacz" <s...@d...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > zaliczki z UOD nie ujętej w PIT-4 ?
    > Znaczy: sugeruję że "Zal.z um. o dz.i zl." może nie być czytelne :)

    Dzięki za wsparcie
    pozdrawiam
    Sławomir Delegacz