eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidekretacja na dowodach ksiegowch.... › Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
  • Data: 2002-02-07 11:10:39
    Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3C6255AF.EC4194F1@inzbud.pl...
    > Piotr Lenczewski napisał(a):
    > > chcialbyym sie zorientowac czy istnieje gdzies w przepisach ustawy o
    > > rachunkowosci lub ustawie o vat (moze gdzies indziej?) przepis odnosnie
    > > dekretacji na dokumentach (fakturach
    > > vat,rachunkach)dlugopisem,olowkiem....czy mozna dekretowac
    olowkiem......?

    > Nie ma obowiązku dekretowania na dokumentach w ogóle. Ważny jest
    > dokument źródłowy (np. faktura) oraz wpis w księdze rachunkowej, który
    > ma byc oznaczony tak,żeby można była na jego podstawie zindentyfikowac
    > dokument.
    > Dekret ma funkcję czysto pomocniczą, ciężko jest przecież księgować "z
    > wolnej ręki", nie rozpisawszy sobie tego wcześniej, ale od strony
    > prawnej nie istnieje.
    > Maddy

    To ja jeszcze chciałam zapytać przy okazji o poniższy artykuł z Ustawy o
    rachunkowości:
    Art. 21. [ Dowód księgowy ]
    1. Dowód księgowy powinien zawierać co najmniej:
    1) określenie rodzaju dowodu i jego numeru identyfikacyjnego [36] ,
    2) określenie stron (nazwy, adresy) dokonujących operacji gospodarczej,
    3) opis operacji oraz jej wartość, jeżeli to możliwe, określoną także w
    jednostkach naturalnych,
    4) datę dokonania operacji, a gdy dowód został sporządzony pod inną datą -
    także datę sporządzenia dowodu,
    5) podpis wystawcy dowodu oraz osoby, której wydano lub od której przyjęto
    składniki aktywów [37] ,
    6) [38] stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w
    księgach rachunkowych przez wskazanie miesiąca oraz sposobu ujęcia dowodu w
    księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te
    wskazania.
    ...
    czy ten ostatni punkt odnosi się do pieczątki z tyłu faktury, na której
    zatwierdza się fakturę pod względem merytorycznym i rachunkowym, czy do
    dekretu na fakturze również?
    Kiedyś biegły nie za bardzo chciał przyjąć do wiadomości fakt, że na fa
    sprzedaży brak jest dekretu, który "idzie automatycznie". Faktur tych były
    tysiące, a w księgowości 2 osoby, a poza tym wszelkie opisy programu i
    automatycznego dekretowania były.
    Kasia


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1