  • 1. Data: 2004-12-18 23:18:00
    Temat: dg, etat, skladka na zus
    Od: ts <t...@t...skasuj.o2.pl>

    witam,
    tak tylko dla pewnosci - jezeli pracuje na etat, pracodawca odprowadza
    skladke na zus, musze odprowadzac 'druga' skladke jako samodzielne
    przedsiebiorca czy nie?
    pozdrawiam
    serwan

  • 2. Data: 2004-12-19 14:17:04
    Temat: Re: dg, etat, skladka na zus
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik ts napisał(a):
> [...]
    > tak tylko dla pewnosci - jezeli pracuje na etat, pracodawca odprowadza
    > skladke na zus, musze odprowadzac 'druga' skladke jako samodzielne

    W takim przypadku z działalności płacisz *tylko* składkę zdrowotną.

    Jacek (AlterNative)

  • 3. Data: 2004-12-19 15:09:29
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "alterNative" <c...@g...WYTNIJ.pl> wrote in message

    > W takim przypadku z działalności płacisz *tylko* składkę zdrowotną.
    > Pozdrawiam
    > Jacek (AlterNative)

    a czy to nie zależy od wysokości wynagrodzenia?? Wg mnie odprowadza się
    tylko zdrowotne jeśli jest się zatrudnionym przynajmniej na minimalną pensje
    (obecnie 824)

    Magdi

  • 4. Data: 2004-12-19 16:24:01
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Magdalena napisał(a):
> [...]
    > tylko zdrowotne jeśli jest się zatrudnionym przynajmniej na minimalną pensje

    Tak, masz rację. Nie dodałem tej kwestii, poniekąd istotnej.

    Więc, chcąc doprecyzować: jeżeli osoba prowadząca DG jest "na etacie" i
    podstawa wymiaru składek z tego tytułu, w przeliczeniu na okres
    miesiąca, odpowiada *co najmniej kwocie minimalnego wynagrodzenia*,
    (jeszcze do końca grudnia 824, od Nowego Roku podwyżka do 849 zł)to z
    tytułu prowadzenia działalności gospodarczej będzie podlegała
    obowiązkowo *tylko ubezpieczeniu zdrowotnemu.*

    Można jeszcze dodać, że w w/w przypadku, ubezp. emeryt. i rent. są
    dobrowolne i jeżeli ktoś zdecyduje się na płacenie tych składek, wówczas
    obowiązkowo będzie również podlegać ubezpieczeniu wypadkowemu, ale nie
    będzie miała prawa do ubezpieczenia chorobowego.

    Jacek (AlterNative)

  • 5. Data: 2004-12-19 21:34:38
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    hej !

    > W takim przypadku z działalności płacisz *tylko* składkę zdrowotną.

    O ile Hausner nie przepchnie swoich zmian zwiazanych z ZUS'em od DG.

    EMPI