    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dług wobecskarbupaństwa-ważne
    Date: Wed, 10 Sep 2003 12:07:37 +0200
    <bjkb4n$jrg$1@nemesis.news.tpi.pl> <bjkbm0$316p$1@news.atman.pl>
    <3...@p...lublin.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <3...@p...lublin.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <3...@p...lublin.pl> <3...@p...lublin.pl>
    <3...@p...lublin.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    On Tue, 9 Sep 2003, kermeet wrote:

    >+ pronet <z...@p...lublin.pl> napisal (-a):
    >+
    >+ > Jednak jest to chyba tekst bez nowelizacji np. w art.107
    >+ > wystepuje par.1a o tresci :
    >+ > Osoby trzecie odpowiadaja calym swoim majatkiem solidarnie
    >+ > z nastepca prawnym podatnika za przejete przez niego
    >+ > zaleglosci podatkowe.
    >+ >
    >+ Ale kiedy odpowiadają? kiedy takie zaległości mogą przejść na
    >+ osoby trzecie? i co to są te osoby trzecie...?

    No toż napisano: "w niniejszym rodziale".

    >+ > To i tak nie ma znaczenia - moze ktos wie co to sa osoby
    >+ > trzecie ? Pzdr ZN
    >+ >
    >+ dokładnie

    Wrr.... chcesz dostać kilkunastoma artykułami Ordynacji ? ;)
    Wybór (UWAGA: *wybór*, czyli nie wszystko, ciąłem)
    ++++++++++
    Art. 110. § 1. Rozwiedziony małżonek podatnika [....]
    za zaległości podatkowe z tytułu zobowiązań podatkowych
    powstałych w czasie trwania wspólności majątkowej
    § 3. Przepisy § 1 i 2 stosuje się odpowiednio w razie
    unieważnienia małżeństwa oraz separacji.

    Art. 111. § 1. Członek rodziny podatnika .... za zaległości
    podatkowe wynikające z tej działalności i powstałe w okresie,
    w którym stale współdziałał z podatnikiem w jej wykonywaniu,
    osiągając korzyści z prowadzonej przez niego działalności.
    § 3. Za członków rodziny podatnika uważa się zstępnych, wstępnych,
    rodzeństwo, małżonków zstępnych, osobę pozostającą w stosunku
    przysposobienia oraz pozostającą z podatnikiem w faktycznym pożyciu.

    § 4. Przepis § 1 stosuje się również do małżonków, którzy zawarli umowę o
    ograniczeniu lub wyłączeniu wspólności majątkowej, których wspólność
    majątkowa została zniesiona przez sąd, oraz małżonków pozostających w
    separacji.
    Art. 112. § 1. Nabywca:
    1) przedsiębiorstwa,
    2) zorganizowanej części przedsiębiorstwa,
    3) składników majątku związanego z prowadzoną działalnością
    gospodarczą wymienionych w § 2, [...]
    - odpowiada całym swoim majątkiem solidarnie z podatnikiem
    za powstałe do dnia nabycia zaległości podatkowe związane
    z prowadzoną działalnością gospodarczą.

    [komentarz: to dlatego Profit1 {prawdopodobnie nie DG}
    otrzymał "życzenia edukacyjne" w postaci zakupu ŚT
    od którego nie odprowadzono podatku :> kiedy oburzał
    się na postępowanie rzecznika prawo obywatelskich :>]

    Art. 113. Jeżeli podatnik, za zgodą innej osoby, w celu zatajenia
    prowadzenia działalności gospodarczej lub rzeczywistych rozmiarów tej
    działalności, posługuje się lub posługiwał się imieniem i nazwiskiem,
    nazwą lub firmą tej osoby, osoba ta ponosi solidarną odpowiedzialność
    z podatnikiem całym swoim majątkiem za zaległości podatkowe powstałe
    podczas prowadzenia tej działalności.

    Art. 114. § 1. Właściciel, samoistny posiadacz lub użytkownik wieczysty
    rzeczy lub prawa majątkowego pozostający z użytkownikiem danej rzeczy lub
    prawa majątkowego w związku, o którym mowa w § 2,[...]
    § 2. Związek, o którym mowa w § 1, ma miejsce, gdy podczas trwania
    użytkowania między:
    1) właścicielem, samoistnym posiadaczem lub użytkownikiem wieczystym
    rzeczy lub prawa majątkowego i jej użytkownikiem lub
    2) osobami pełniącymi funkcje zarządzające, nadzorcze albo kontrolne w
    podmiocie będącym właścicielem, samoistnym posiadaczem lub [...]
    - istnieją powiązania o charakterze rodzinnym, kapitałowym, majątkowym,
    w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, lub wynikające ze stosunku
    pracy.
    § 4. Przepisy § 1-3 stosuje się odpowiednio do najmu, dzierżawy, leasingu
    lub innych umów o podobnym charakterze.

    Art. 114a. § 1. Dzierżawca lub użytkownik nieruchomości odpowiada całym
    swoim majątkiem solidarnie z podatnikiem będącym właścicielem....
    z tytułu zobowiązań podatkowych wynikających z opodatkowania nieruchomości
    Art. 116. § 1. Za zaległości podatkowe spółki z ograniczoną
    odpowiedzialnością, .... spółki akcyjnej ... członek zarządu
    ....jeśli nie dopełnił...nie wykazuje mienia spółki...
    --------

    pozdrowienia, Gotfryd