  • 1. Data: 2007-03-14 16:26:30
    Temat: do jakiej kwoty nie płacić podatku
    Od: piotr <p...@o...eu>

    do jakiej kwoty nie musi płacić się podatku przy rozliczeniu rocznym
    PIT?? wiem że jest taka kwota, tylko nie pamiętam ile. w ubiegłym roku
    było to 8,60 zł.

  • 2. Data: 2007-03-14 18:45:30
    Temat: Re: do jakiej kwoty nie płacić podatku
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    0

    wiem że jest taka kwota, tylko nie pamiętam ile. w ubiegłym roku
    > było to 8,60 zł.

    Nie było takiej kwoty.

  • 3. Data: 2007-03-14 20:02:31
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "piotr" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > do jakiej kwoty nie musi płacić się podatku przy rozliczeniu rocznym PIT??
    > wiem że jest taka kwota, tylko nie pamiętam ile. w ubiegłym roku było to
    > 8,60 zł.

    Wiemy, że dzwonią, tylko nie wiemy gdzie. Nie trzeba było płacić ale
    dotyczyło to odsetek o wartości mniejszej niż (jakaś tam) krotność opłaty za
    polecenie. Należność główną zawsze trzeba płacić, nawet jeśli 10 groszy
    wyjdzie.

  • 4. Data: 2007-03-14 20:34:07
    Od: piotr <p...@o...eu>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > dotyczyło to odsetek o wartości mniejszej niż (jakaś tam) krotność
    > opłaty za polecenie. Należność główną zawsze trzeba płacić, nawet jeśli

    czyli jak mi w tym roku wyszlo na PIT-37, że mam do zapłaty 1 PLN, to co
    -mam to płacić czy nie??

  • 5. Data: 2007-03-14 21:11:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Mar 2007, piotr wrote:

    > do jakiej kwoty nie musi płacić się podatku przy rozliczeniu rocznym PIT??
    > wiem że jest taka kwota, tylko nie pamiętam ile. w ubiegłym roku było to 8,60

    Mylisz ze zwolnieniem od zapłaty *odsetek*!
    Chyba że jestem w błędzie, to rzuć podstawą prawną :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-03-14 21:22:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > czyli jak mi w tym roku wyszlo na PIT-37, że mam do zapłaty 1 PLN, to co -mam
    > to płacić czy nie??

    Czekaj, Marcin napisał mało wyraźnie czy jak?
    :O

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-03-14 23:56:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "piotr" <p...@o...eu> wrote in message

> [...]

    >"Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote in message
    >Należność główną zawsze trzeba płacić, nawet jeśli 10 groszy wyjdzie.

    Jasne?

  • 8. Data: 2007-03-15 09:40:29
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 14 mar o godzinie 22:22, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

> [...]

    Nie wyjdzie Ci 10gr - zasada zaokrągleń się kłania ;)

    > Czekaj, Marcin napisał mało wyraźnie czy jak?

    Ja w tym roku składając PIT-28, na którym "wyszła" niedopłata podatku w
    wysokości 1zł,nie musiałem dopłacać tego do kasy US. Zasięgałem informacji
    w biurze podawczym oraz informacji.
    Ba, zostałem nawet zawezwany w późniejszym terminie dla wyjaśnienia sprawy
    z PIT-37 - i dostałem zwrot nadpłaty z tego tytułu.
    Nie potrącono 1zł z PIT-28.

    --
    Herbi
    15-03-2007 10:40:23

  • 9. Data: 2007-03-15 10:45:04
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Herbi" <z...@o...pl> wrote in message

    > Ja w tym roku składając PIT-28, na którym "wyszła" niedopłata podatku w
    > wysokości 1zł,nie musiałem dopłacać tego do kasy US. Zasięgałem informacji
    > w biurze podawczym oraz informacji.

    A ta informacja potrafiła ci podać jakiś paragraf, czy tak sobie
    powiedziała?

    > Ba, zostałem nawet zawezwany w późniejszym terminie dla wyjaśnienia sprawy
    > z PIT-37 - i dostałem zwrot nadpłaty z tego tytułu.
    > Nie potrącono 1zł z PIT-28.

    A 5 lat już minęło?
    Jak nie, to jeszcze potrącą.

  • 10. Data: 2007-03-15 14:36:52
    Od: piotr <p...@o...eu>

> [...]
    > dotyczyło to odsetek o wartości mniejszej niż (jakaś tam) krotność
    > opłaty za polecenie. Należność główną zawsze trzeba płacić, nawet jeśli

    A więc tak panowie i panie.
    rozmawiałem dzisiaj osobiście z główną księgową mojego US. powiedziała
    mi, że jeżeli mam do zapłaty podatek z PIT, to do 8,80 nie muszę go
    opłacać. mianowicie jest to wartość poniżej kosztów upomnienia i urzędy
    skarbowe od kilku lat zaprzestały pobierania takich opłat. natomiast w
    razie jakby kiedyś była powiedzmy jakaś nadpłata, to urząd sobie tą
    zaległość odliczy. niestety nie jest to nigdzie zapisane ustawowo, jest
    to tylko tak jakby wewnętrzne zarządzenie urzędów.
    proponuję zadzwonić do swojego US i zapytać jak to widzą u was.