    From: piotr <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: do jakiej kwoty nie płacić podatku
    Date: Thu, 15 Mar 2007 15:36:52 +0100

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Wiemy, że dzwonią, tylko nie wiemy gdzie. Nie trzeba było płacić ale
    > dotyczyło to odsetek o wartości mniejszej niż (jakaś tam) krotność
    > opłaty za polecenie. Należność główną zawsze trzeba płacić, nawet jeśli
    > 10 groszy wyjdzie.

    A więc tak panowie i panie.
    rozmawiałem dzisiaj osobiście z główną księgową mojego US. powiedziała
    mi, że jeżeli mam do zapłaty podatek z PIT, to do 8,80 nie muszę go
    opłacać. mianowicie jest to wartość poniżej kosztów upomnienia i urzędy
    skarbowe od kilku lat zaprzestały pobierania takich opłat. natomiast w
    razie jakby kiedyś była powiedzmy jakaś nadpłata, to urząd sobie tą
    zaległość odliczy. niestety nie jest to nigdzie zapisane ustawowo, jest
    to tylko tak jakby wewnętrzne zarządzenie urzędów.
    proponuję zadzwonić do swojego US i zapytać jak to widzą u was.