  • 1. Data: 2009-07-14 17:15:44
    Temat: dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    Jest taka sytuacja:

    jest sobie student, który kończy studia i rozpoczyna pracę na umowę o
    dzieło - w związku z tym, nie będzie miał odprowadzanych składek
    emerytalnych, zdrowotnych etc.
    Czy ktoś taki może przystąpić do dobrowolnego ubezpieczenie zdrowotnego
    i sam opłacać sobie składki, aby mieć dostęp do bezpłatnej służby zdrowia?

  • 2. Data: 2009-07-14 17:46:23
    Temat: Re: dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jacek Sołtysik pisze:
> [...]
    > i sam opłacać sobie składki, aby mieć dostęp do bezpłatnej służby zdrowia?

    http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=2&dzialnr=
    1&artnr=1443

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-07-14 17:58:06
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    spp pisze:

    > http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=2&dzialnr=
    1&artnr=1443

    czytałem to i nie widzę tam odpowiedzi na moje pytanie.

  • 4. Data: 2009-07-14 18:21:08
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 19:58:06 +0200, Jacek Sołtysik napisał(a):

    1&artnr=1443

    > czytałem to i nie widzę tam odpowiedzi na moje pytanie.

    Przecież to jest dokładnie temat który Ciebie interesuje. Opisany
    łopatologicznie.

    --
    AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3000@3650MHz || Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
    ATI Radeon HD3300 (DirectX10) 128MB DDR3 1333MHz || Zalman ZM600-HP (600W)

  • 5. Data: 2009-07-14 18:25:41
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    Artur pisze:

    > Przecież to jest dokładnie temat który Ciebie interesuje. Opisany
    > łopatologicznie.

    wiem, że gdy taka osoba wcześniej pracowała to jest możliwość
    przystąpienia do dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego, ale nie widzę
    tam słowa o takiej sytuacji o jakiej mówię - czyli osoba wcześniej nie
    pracowała tylko studiowała.

  • 6. Data: 2009-07-14 18:29:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Sołtysik" <j...@n...ma> napisał w wiadomości

> [...]
    > przystąpienia do dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego, ale nie widzę
    > tam słowa o takiej sytuacji o jakiej mówię - czyli osoba wcześniej nie

    Ktore zdanie z tej strony ogranicza dostepnosc tej "oferty" do
    ex-pracownikow?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-07-14 19:56:16
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 14 Lip, 19:15, Jacek Sołtysik <j...@n...ma> wrote:
> [...]
    > i sam opłacać sobie składki, aby mieć dostęp do bezpłatnej służby zdrowia?

    a nie moze ten student zawrzec ze zleceniodawca dodatkowej umowy
    zlecenia na np 50 zl miesiecznie? Wyjdzie taniej.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 8. Data: 2009-07-15 03:14:27
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 20:25:41 +0200, Jacek Sołtysik napisał(a):

    > wiem, że gdy taka osoba wcześniej pracowała to jest możliwość
    > przystąpienia do dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego,

    Nie chodzi o pracę, tylko o "bycie" ubezpieczonym. Ty byłeś ubezpieczony na
    uczelni.

    > ale nie widzę tam słowa o takiej sytuacji o jakiej mówię - czyli osoba
    > wcześniej nie pracowała tylko studiowała.

    Zauważ, że im dłuższy okres "przerwy" w ubezpieczeniu, tym opłata dodatkowa
    wyższa.

  • 9. Data: 2009-07-15 08:10:44
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

> [...]
    > i sam opłacać sobie składki, aby mieć dostęp do bezpłatnej służby zdrowia?

    A gdzieś Ty widział bezpłatną słyżbę zdrowia?!

    Skoro chcesz "sam opłacać sobie składki" to przecież opłacisz je pieniędzmi a nie
    powietrzem:-)

    Zdziwiona;-)

  • 10. Data: 2009-07-15 10:20:44
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 10:10:44 +0200, iwona napisał(a):

    > A gdzieś Ty widział bezpłatną słyżbę zdrowia?!

    MSPANC
    U Fidela na Kubie :)
    Tak powinna wyglądać służba zdrowia w każdym cywilizowanym kraju (a są nie
    cywilizowane?) :)