  • 1. Data: 2009-07-14 11:06:07
    Temat: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,68180
    58,Rzecznik_praw_obywatelskich_chce_podatku_linioweg
    o.html

    "Janusz Kochanowski zaskarżył do Trybunału Konstytucyjnego przepisy
    o 32-proc. stawce podatku dochodowego. Zdaniem RPO daniną zgodną
    z zasadami sprawiedliwości społecznej byłby podatek liniowy."

    Ciekawe, co na to TK. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2009-07-14 11:51:45
    Temat: Re: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Wojciech Bancer wrote:
    > "Janusz Kochanowski zaskarżył do Trybunału Konstytucyjnego przepisy
    > o 32-proc. stawce podatku dochodowego. Zdaniem RPO daniną zgodną
    > z zasadami sprawiedliwości społecznej byłby podatek liniowy."

    rany, zawsze tak uwazalem. ciekawe, jak to upieprza w TK. pewnie pojdzie
    po janosikowemu.

    --
    bartek

  • 3. Data: 2009-07-14 12:05:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    bokomaru napisal:
    > rany, zawsze tak uwazalem.

    Tak? A ja jedynie uwazam, ze progi sa za niskie.
    Dochody z pracy powinny IMHO byc opodatkowane liniowo,
    ale dochody z kapitalu progresywnie. Sadze, ale to
    moje zdanie, ze taki mechanizm zapobieglby trwalemu
    i odwracalnemu wylacznie metoda rewolucyjna rozwarstwieniu
    spolecznemu. Polska, podobnie jak i Rosja, jest niezlym
    laboratorium takiego rozwarstwienia, ktore jest trwale
    a zostalo uzyskane metodami korupcyjnymi w latach
    dziewiecdziesiatych.

    > ciekawe, jak to upieprza w TK.

    Zaden problem:

    > Art. 2.Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym panstwem prawnym,
    > urzeczywistniajacym zasady sprawiedliwosci spolecznej.

    No wiec ci urzeczywistnia sprawiedliwosc spoleczna w stylu
    demokratycznym. 'Lud tak chcial' :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-07-14 12:21:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > No wiec ci urzeczywistnia sprawiedliwosc spoleczna w stylu
    > demokratycznym. 'Lud tak chcial' :)

    Demokratyczne państwo prawnr to sprzeczność, a - jak wiadomo - z
    fałszu może wynikać wszystko.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-07-14 12:24:15
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Jacek_P wrote:
    > Tak? A ja jedynie uwazam, ze progi sa za niskie.
    > Dochody z pracy powinny IMHO byc opodatkowane liniowo,

    no to liniowo, czy progresywnie?

    > ale dochody z kapitalu progresywnie. Sadze, ale to
    > moje zdanie, ze taki mechanizm zapobieglby trwalemu
    > i odwracalnemu wylacznie metoda rewolucyjna rozwarstwieniu
    > spolecznemu.

    kupy sie to nie trzyma. rozwarstwienie wynika glownie z tego, ze ludzie
    sa rozni i samo w sobie nie ma nic zlego. natomiast jest zle lojenie
    lepiej zarabiajacych, a to z takiej prostej przyczyny, ze kazde 10
    zlotych wydanych przez dobrze zarabiajacego kreuje popyt i produkcje
    dalece efektywniej, niz 10 zlotych wydane przez malo zarabiajacego.
    inaczej mowiac, bogatszy bogaty, to bogatszy biedny.
    najgorzej zas, gdy pieniadze wydaja urzednicy. nie czujac zwiazku
    wydatkowanej kwoty ze znojem i odpowiedzialnoscia, fundują rozne bzdury,
    ktore dobrze, jesli nie rozpieprzaja rynku.

    > No wiec ci urzeczywistnia sprawiedliwosc spoleczna w stylu
    > demokratycznym. 'Lud tak chcial' :)

    to tak nie przejdzie IMO.

    --
    bartek

  • 6. Data: 2009-07-14 12:42:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > o 32-proc. stawce podatku dochodowego. Zdaniem RPO daniną zgodną
    > z zasadami sprawiedliwości społecznej byłby podatek liniowy."

    A dlaczego nie pogłówny? 8-)

    MJ

  • 7. Data: 2009-07-14 12:47:45
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Michal Jankowski wrote:
    > A dlaczego nie pogłówny? 8-)

    co do zasady, poglowny.
    tylko ze wtedy trzebaby zainwestowac w infrastrukture wiezienna, albo
    opracowac system wsparcia dla najslabszych (ktory zaraz zostalby wypaczony).

    --
    bartek

  • 8. Data: 2009-07-14 13:18:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    bokomaru pisze:

    > co do zasady, poglowny.
    > tylko ze wtedy trzebaby zainwestowac w infrastrukture wiezienna, albo
    > opracowac system wsparcia dla najslabszych (ktory zaraz zostalby
    > wypaczony).

    Nie bardzo rozumiem. W 2008r. państwo zebrało z podatku dochodowego
    36 miliardów. Podzielone to na - powiedzmy - 15 milionów osób
    osiągających dochody daje to 200zł miesięcznie. I nie trzeba prowadzić
    KPiR ani liczyć dochodu. Za proste?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-07-14 13:36:56
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Liwiusz wrote:
> [...]
    > miliardów. Podzielone to na - powiedzmy - 15 milionów osób osiągających
    > dochody daje to 200zł miesięcznie. I nie trzeba prowadzić KPiR ani

    są ludzie, którzy nie zarabiają, to raz. z czego maja płacić?
    jesli nawet odetniesz tych, którzy zarabiają zero, to mnóstwo ludzi nie
    podejmie pracy za mniej niz, z grubsza, 500 zlotych. ogarnij jeszcze
    cwiercetatowcow i wieloetatowcow ktorzy skladaja etat z kilku zrodel.
    co z rencistami i emerytami? chcesz im podwyzszyc podatek, czy
    zlikwidowac? bo nie wyraziles tego w powyzszej wypowiedzi. Pomysl tez o
    spolkach osobowych i osobowo-kapitalowych. Co z przychodami
    kapitalowymi? jak ma byc opodatkowana DG przy poglownym - zakladajac ze
    jest na etapie inwestowania? czy sprawiedliwe jest, zeby placic, mimo ze
    ponosi sie strate? co z alimentami? itd...
    rozmawiajac o podatkach sila rzeczy trzeba przyjac perspektywe panstwa,
    a nie partykularnej grupy interesow. Stala stawka podatkowa, mimo ze
    mniej sprawiedliwa od poglownego, jest tylko troche bardziej
    skomplikowana, a nie wymaga tworzenia sztucznych struktur i funduszy do
    prostowania rzeczywistosci.

    nie, zebym byl przeciwko poglownemu, zeby byla jasnosc.

    --
    bartek

  • 10. Data: 2009-07-14 13:39:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-14, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > 36 miliardów. Podzielone to na - powiedzmy - 15 milionów osób
    > osiągających dochody daje to 200zł miesięcznie. I nie trzeba prowadzić

    Dla etatowców ta kwota jest spora. 200 zł przekraczasz zarabiając w okolicy
    średniej krajowej, a jak Ci przysługuje proporcjonalny 50% KUP, to i dużo
    więcej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl