  • 1. Data: 2009-07-14 12:05:37
    Temat: Kto odpowiada za nieodprowadzenie skladek ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    W przypadku zatrudneinia na etat, kto odpowiada za nieodprowadzenie skladek
    do ZUSu za pracownika ? W 100 % pracodawca ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-07-14 12:09:25
    Temat: Re: Kto odpowiada za nieodprowadzenie skladek ?
    Od: spp <s...@o...pl>

    Fantom pisze:
    > Witam
    > W przypadku zatrudneinia na etat, kto odpowiada za nieodprowadzenie
    > skladek do ZUSu za pracownika ? W 100 % pracodawca ?

    Pracodawca.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-07-14 15:50:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Fantom wrote:
    > Witam
    > W przypadku zatrudneinia na etat, kto odpowiada za nieodprowadzenie
    > skladek do ZUSu za pracownika ? W 100 % pracodawca ?

    Płatnik, czyli pracodawca w tym przypadku.

  • 4. Data: 2009-07-15 06:36:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 10:50:23 -0500, witek napisał(a):

    > Płatnik, czyli pracodawca w tym przypadku.

    Ale jeśli nie potrącił ich z twojej wypłaty, to ma prawo potem dochodzić
    od ciebie na zasadzie "bezpodstawnego wzbogacenia".

  • 5. Data: 2009-07-15 10:19:02
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 15 Jul 2009 06:36:30 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > Ale jeśli nie potrącił ich z twojej wypłaty, to ma prawo potem dochodzić
    > od ciebie na zasadzie "bezpodstawnego wzbogacenia".

    No dobrze, z tym że obowiązek potrącenia, naliczenia i potem odprowadzenia
    ciąży na płatniku.

  • 6. Data: 2009-07-15 13:13:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ?

  • 7. Data: 2009-07-15 13:19:25
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    > Ale jeśli nie potrącił ich z twojej wypłaty, to ma prawo potem dochodzić
    > od ciebie na zasadzie "bezpodstawnego wzbogacenia".

    Przecież to na pracodawcy ciąży ten obowiązek, więc jeśli nie potrącił, to
    może się co najwyżej w nos pocałować, a nie czegoś dochodzić od pracownika.

  • 8. Data: 2009-07-15 13:30:16
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    Baloo pisze:

> [...]
    >
    > Przecież to na pracodawcy ciąży ten obowiązek, więc jeśli nie potrącił,
    > to może się co najwyżej w nos pocałować, a nie czegoś dochodzić od

    "A masz jakieś wsparcie?"
    (nie znoszę tego tekstu ale tym razem aż się prosił)

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 9. Data: 2009-07-15 13:39:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    \n pisze:

    > "A masz jakieś wsparcie?"
    > (nie znoszę tego tekstu ale tym razem aż się prosił)

    No to jeszcze musi udowodnić że nie potrącił.

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-07-15 13:55:25
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]

    Nie widzę posta pierwotnego, więc odpowiadam tutaj.
    Jakie przepraszam wsparcie mam dodać do ustawowego obowiązku przelewania
    składek ZUS i zaliczek na podatek przez pracodawcę-płatnika? Jeśli on nie
    dochowa tego obowiązku, to on ponosi za to odpowiedzialność, więc z jakiego
    powodu miałby potem dochodzić czegoś od pracownika na zasadzie
    bezpodstawnego wzbogacenia?