  • 1. Data: 2009-07-14 09:52:13
    Temat: dz.g. + etat. co z ZUSem?
    Od: news <e...@e...com>

    Witam,
    Sytuacja jak w temacie - od 6 miesięcy mam dz.g. (VAT, KPiR). Teraz
    dodatkowo idę na etat. Co powinienem zgłosić w ZUSie? Czy muszę wypełniać
    jakiś formularz?
    Zdaje się, że nie będę już płacił ubezp. społecznego, tylko zdrowotne?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    MS

  • 2. Data: 2009-07-14 10:14:20
    Temat: Re: dz.g. + etat. co z ZUSem?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news wrote:
> [...]
    > wypełniać jakiś formularz?
    > Zdaje się, że nie będę już płacił ubezp. społecznego, tylko zdrowotne?

    Jeśli wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę bedzie w każdym miesiącu
    większe niż minimalne, to nie będziesz musiał płacić ubezpieczeń
    społecznych,
    ani składki na Fundusz Pracy. Tylko zdrowotne.

    W ZUSie musisz dokonać stosownych wyrejestrowań z ubezpieczeń
    (chyba trzeba wyrejestrować się ze wszystkich i zarejestrowac
    ponownie tylko do zrowotnego uważając na daty, z którymi się to robi)

    Dalej będzie biegł okres, w którym mógłbyś korzystać
    z ulgowych skałdek jeśli korzystałeś, więc tu niejako
    przepadnie ten czas.