  • 1. Data: 2004-06-18 11:40:22
    Temat: doradca podatkowy - krakow
    Od: qba <q...@c...pl>

    witam !

    prosze o polecenie doradcy podatkowego z Krakowa
    chodzi mi o osobe ktora ma zdany egzamin panstwowy - czyli jest doradca
    w rozumieniu ustawy o doradztwie podatkowym a nie np ksiegowym czy radca
    prawnym

    pozdrawiam
    qba

  • 2. Data: 2004-06-18 13:01:10
    Temat: Re: doradca podatkowy - krakow
    Od: "ktp" <k...@a...net>

> [...]
    > chodzi mi o osobe ktora ma zdany egzamin panstwowy - czyli jest doradca
    > w rozumieniu ustawy o doradztwie podatkowym a nie np ksiegowym czy radca

    nie zawsze trzeba miec zdany egzamin, zeby byc doradca podatkowym
    sa z tzw. "wpisem warunkowym", albo "normalni" bez egzaminu, a przez
    "zasiedzenie"

    a gdzie znalezc DP w Krakowie - spróbuj na ich stronie:
    http://republika.pl/mokidp/
    pozdr
    KTP

  • 3. Data: 2004-06-18 13:44:22
    Od: qba <q...@c...pl>

    Użytkownik ktp napisał:

    > nie zawsze trzeba miec zdany egzamin, zeby byc doradca podatkowym
    > sa z tzw. "wpisem warunkowym", albo "normalni" bez egzaminu, a przez
    > "zasiedzenie"

    a czy wszyscy jednakowo odpowiadaja majatkowo za udzielanie porad prawnych ?

    > a gdzie znalezc DP w Krakowie - spróbuj na ich stronie:
    > http://republika.pl/mokidp/

    dzieki za linka ale niestety nie ma tam zadnego adresu biura w krakowie
    - tzn jest ale tylko mokidp :(

    pozdrawiam
    qba

  • 4. Data: 2004-06-18 16:56:24
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Doradca podatkowy posiadający wpis na liste doradców KIDP ( nieważne czy
    warunkowy czy stały) musi miec zawartą umowe ubezpieczenia odpowiedzialnosci
    cywilnej (oc). Niemniej, za zobowiazania podatkowe zawsze odpowiada
    podatnik. Jezeli podatnik jest 'niewinny' może dochodzić od doradcy
    naprawienia szkody ( jeśli nie uda mu sie załatwić tego polubownie- to może
    z powództwa cywilnego przed sądem) Zawarta przez doradcę umowa ubezpieczenia
    oc chroni na wypadek 'szkody'- doradcę.
    Adresy doradców , mają na pewno w oddziale małopolskim :
    Małopolski Oddział Krajowej Izby Doradców Podatkowych
    ul. Kopernika 22 lok.4, 31-501 Kraków
    tel/fax: (0-usenet-12) 429-20-31, (0-usenet-12) 421-07-41
    e-mail: b...@m...neostrada.pl
    strona internetowa: http://republika.pl/mokidp
    weronika

  • 5. Data: 2004-06-18 17:05:58
    Od: qba <q...@c...pl>

    Użytkownik weronika napisał:

> [...]
    > z powództwa cywilnego przed sądem) Zawarta przez doradcę umowa ubezpieczenia

    hmmm ja to zrozumialem tak ze jezeli doradca zle doradzi podatnikowi to
    wtedy ponosi konsekwencje finansowe wynikle z wadliwej porady ...

    czyli efekt jest taki ze za bledna porade nic nie mozna zrobic DP ?

    ja dlatego szukam DP bo che byc jak najlepiej "poinformowany" o sposobie
    prowadzenia mojego rodzaju dzialalnosci i liczylem na to ze osoba w
    stylu DP ktora ma panstwowy egzamin i uprawnienia do wykonywania zawodu
    jest jak najbardziej odpowiednia ...

    moze sie myle ...

    dziekuje za namiary :)

    pozdrawiam
    qba

  • 6. Data: 2004-06-18 17:27:52
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    nie myslisz sie- DP jest na tyle 'zweryfikowany' egzaminami, obowiązkami
    ciąglego szkolenia, koniecznoscią posiadania polisy oc itp, że jest to osoba
    ktora ma odpowiednie kwalifikacje i obowiązek służenia klientowi najlepiej
    jak umie. Tyle ze ma jeden 'feler ' - jest człowiekiem- a ludzie są omylni;)
    Szczególnie, ze pracuje w realiach podatkowych naszego prawa. Niemniej
    odsetek błedów popełnianych przez doradców jest nieporównywalnie mniejszy,
    niz tych co zajmują sie tym pokątnie;) Chcesz zminimalizowac ryzyko- wybierz
    doradcę, ktory działa na rynku co najmniej 5 lat. Taki już na pewno swoje
    przeszedł;)
    pozd. weronika