  • 1. Data: 2004-06-18 10:30:15
    Temat: usluga wykonana dla klienta z UE - pomocy!
    Od: "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje>

    Witam!

    Chcę wystawić klientowi z innego kraju UE fakturę za wykonanie
    strony WWW. I już się pogubiłem:

    1. Na fakturze stawka VAT 0%, klient sam rozlicza się w swoim kraju, tak?
    2. Czy muszę znać jego UE-NIP??
    3. Ja używam NIPu zwyczajnego, bez przedrostka PL, tak?

    Pomocy!

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2004-06-18 13:21:11
    Temat: Re: usluga wykonana dla klienta z UE - pomocy!
    Od: ja<a...@p...fm>

> [...]
    > strony WWW. I już się pogubiłem:
    >
    > 1. Na fakturze stawka VAT 0%, klient sam rozlicza się w swoim
    TAK
    > 2. Czy muszę znać jego UE-NIP??
    TAK
    > 3. Ja używam NIPu zwyczajnego, bez przedrostka PL, tak?
    NIE - z przedrostkiem, jeśli program nie jest przystosowany- nip z
    przedrostkiem napisz w uwagach

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-06-18 13:36:32
    Od: "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje>

    > NIE - z przedrostkiem, jeśli program nie jest przystosowany- nip z
    > przedrostkiem napisz w uwagach
    Tak też ostatecznie zrobiłem, a w zasadzie zrobił to za mnie program
    do faktur. Ale mam wątpliwości - czytałem, że UE NIP w Polsce jest
    przeznaczony
    tylko wewnątrzwspólnotowego obrotu towarami, usługi zostały z tego
    wyłączone.
    Była kiedyś taka dyskusja na tej grupie...

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2004-06-18 13:38:07
    Od: "C.O.D." <c...@n...pl>

    Najpierw rejestrujesz się jako podatnik UE
    NR NIP klienta znać musisz, a nawet go potwierdzić.
    Używasz NIPu z PL
    wystawiasz fakturę - dopiero wtedy VAT 0%
    no jeszcze deklaracja i informacja o dostawach i nabyciach
    wewnątrzwspólnotowych

  • 5. Data: 2004-06-18 14:10:30
    Od: bromden <l...@t...signature>

    > kraju, tak?
    > TAK

    bzdura,
    taka usluga jest nieopodatkowana w polsce
    http://google.com/groups?threadm=0tcma09njh03l104btc
    ptlch82945g8op1%404ax.com
    http://google.com/groups?threadm=56c3.000002d9.40a7e
    b69%40newsgate.onet.pl
    http://google.com/groups?threadm=I_vlc.3357%24O9.150
    1%40news.chello.at

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 6. Data: 2004-06-18 14:23:02
    Od: bromden <l...@t...signature>

    terefere! (oprocz nr vat klienta)

    ustawa
    art. 2 pkt. 26
    art. 27 ust. 3, 4
    RMF z dnia 27 kwietnia 2004 r.
    par. 30

    linki podalem

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 7. Data: 2004-06-18 14:29:58
    Od: "C.O.D." <c...@n...pl>

    A na jakiejż to podstawie szanowny Panie w wykazie usług zwolnionych nie
    figuruje,
    zaznaczam iż nie jest to program komputerowy tylko usługa informatyczna
    PKWiU 72.60.10-00 a to jest 22%. Pozdrawiam i zdrowia życzę.

  • 8. Data: 2004-06-18 14:45:07
    Od: bromden <l...@t...signature>

    > A na jakiejż to podstawie szanowny Panie w wykazie usług zwolnionych nie

    Na takiej (przytoczę jeszcze raz, bo chyba przeoczyłeś):
    ustawa art. 2 pkt. 26, art. 27 ust. 3, 4

    > zaznaczam iż nie jest to program komputerowy tylko usługa informatyczna
    > PKWiU 72.60.10-00 a to jest 22%. Pozdrawiam i zdrowia życzę.

    to 0% czy 22%, usługa inf. czy WDT?
    jeżeli chcesz wprowadzić kogoś w błąd, to przyda się trochę konsekwencji

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 9. Data: 2004-06-18 15:44:19
    Od: "C.O.D." <c...@n...pl>

    Nie przeoczyłem i za cholerę nie widzę tam ani słowa o stawkach, jeśli
    spełnione są warunki o których wcześniej 0%, w kraju opodatkowano te usługi
    22% widzę że zabrnąłeś i nie czytasz uważnie.

    Jest co prawda możliwość potraktowania tego jako działalność świadczona
    osobiście, wtedy umowa o dzieło i stawka 0% w kraju, ale przy prowadzeniu
    działalności - jest to bardzo ryzykowne, 99% że w razie kontroli wpadka. Tak
    więc faktura 22% w kraju przy dostawie UE 0%. Mam nadzieję że teraz już
    wszystko jasne.

  • 10. Data: 2004-06-18 16:06:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "C.O.D." <c...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    usługi
    > 22% widzę że zabrnąłeś i nie czytasz uważnie.

    To może się skoncentruj i pomyśl
    o czymś takim jak niepodleganie usługi pod vat.
    Zajrzyj także do art 5 ustawy.

    > więc faktura 22% w kraju przy dostawie UE 0%. Mam nadzieję że teraz już
    > wszystko jasne.

    Chyba nie załapałeś.
    Na jakiej podstawie 0%?
    Nie ma podstaw do takiej stawki.
    Wg art 27 usługa ta nie jest wykonana w kraju
    i niepotrzebnie szukasz stawek w ustawie.
    Ta usługa nie podlega vat.
    Teraz już wszystko jasne? :-)