  • 1. Data: 2006-07-31 20:17:28
    Temat: doradzcie w kwestii zusu...
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    w 1 firmie jestrem zatrudniona na umowe o prace na czas nieokreslony. po
    godzinach prowadze mala firme wlasna jako osoba fizyczna prowadzaca
    dzialalnosc gospodarcza. w tej mojej firemce place obowiazkowy zdrowotny zus
    (ok. 160 zl miesiecznie). zwalniaja mnie z pracy tej na czas nieokreslony -
    i co wtedy z zusem? musze nagle placic pelen zus, a jak mnie nie stac, to
    musze ja zamknac?

  • 2. Data: 2006-07-31 20:25:45
    Temat: Re: doradzcie w kwestii zusu...
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 31-07-2006 o 22:17:28 siliana <t...@o...pl> napisał:

    > i co wtedy z zusem? musze nagle placic pelen zus, a jak mnie nie stac, to
    > musze ja zamknac?

    tak, niestety

    Piotr B.

  • 3. Data: 2006-07-31 20:26:40
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > zwalniaja mnie z pracy tej na czas nieokreslony - i co wtedy z zusem?
    > musze nagle placic pelen zus, a jak mnie nie stac, to musze ja zamknac?

    Niestety tak:(albo pełen zus z DG,albo zus ze stos. pracy lub umowy
    zlecenia od kwoty nie mniejszej niż najniższa krajowa,wtedy w DG tylko
    zdrowotne,
    pozdrawiam ania

  • 4. Data: 2006-07-31 20:32:44
    Od: Piotr Niżyński <a...@b...pl>

    PiotrB. napisał(a):
    > tak, niestety

    Ponoć od PUP można dostać jednorazowe dofinansowanie (12K zł?) z UE.
    Tego wprawdzie nie da się wykorzystać na ZUS, ale może zapewnić jakąś
    przyszłość firmie.

  • 5. Data: 2006-07-31 23:47:13
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Piotr Niżyński <a...@b...pl> wrote:

    > Ponoć od PUP można dostać jednorazowe dofinansowanie (12K zł?) z UE.

    ale to nie dotyczy istniejacych dzialalnosci tylko nowych.

    a.

  • 6. Data: 2006-08-01 11:16:41
    Temat: Re: doradzcie w kwestii zusu... [OT]
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    Prawo do 'obnizonego' zusu z wlasnej DG przysluguje jesli sie jest
    zatrudnionym tylko na caly etat (minimalne wynagrodzenie). Czy tez nie ma tu
    znaczenia czas na jaki sie jest zatrudnionym, a jedynie wynagrodznie - nie
    mniejsze niz min. krajowe?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 7. Data: 2006-08-01 12:50:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Baton wrote:

> [...]
    > ma tu znaczenia czas na jaki sie jest zatrudnionym, a jedynie
    > wynagrodznie - nie mniejsze niz min. krajowe?

    Zakładam, że przez "obniżony" rozumiesz "tylko zdrowotne" a nie
    "obniżony dla początkujących"
    Decyduje tylko kwota rzeczywistego wynagrodzenia w każdym miesiącu a
    nie część etatu.

  • 8. Data: 2006-08-01 15:38:19
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > Zakładam, że przez "obniżony" rozumiesz "tylko zdrowotne" a nie
    > "obniżony dla początkujących"
    > Decyduje tylko kwota rzeczywistego wynagrodzenia w każdym miesiącu a
    > nie część etatu.

    Jestes w 100% pewien ze osoba zatrudniona na 1/4 etatu, zarabiajaca minimum
    krajowe ma prawo do placenia tylko zdrowotnego od wlasnej DG?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 9. Data: 2006-08-01 16:21:21
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Jul 2006 22:17:28 +0200, siliana napisał(a):

    > musze nagle placic pelen zus, a jak mnie nie stac, to
    > musze ja zamknac?

    niestety w PL nie opłaca się legalnie prowadzić bardzo małych biznesów, bo
    musisz zarobić przynajmniej na ZUS, przykładowo sprzedawca waty cukrowej
    zarabia netto 50gr na jednej wacie, to aby zarobić przynajmniej na ZUS musi
    sprzedać ok. 1800 wat, czyli pracując 25 dni w miesiącu musi sprzedać
    przynajmniej ok. 72 wat dziennie, handlując 10 godzin dziennie daje to ok.
    7 wat na godzinę, czyli w zasadzie średnio co 10 minut 1 wata; teoretycznie
    jest to mozliwe... ale ładnie wygląda teoria

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net

  • 10. Data: 2006-08-01 16:26:14
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 01-08-2006 o 17:38:19 Baton <k...@N...fm> napisał:

    > Jestes w 100% pewien ze osoba zatrudniona na 1/4 etatu, zarabiajaca
    > minimum
    > krajowe ma prawo do placenia tylko zdrowotnego od wlasnej DG?

    Tutaj nie trzeba zgadywać tylko zajrzeć do ustawy. Stoi jak byk :)