  • 1. Data: 2006-07-31 18:42:52
    Temat: Prokura Art. 1091
    Od: "Profil1" <g...@n...pl>

    Art. 1091
    § 1. Prokura jest pełnomocnictwem udzielonym przez przedsiębiorcę
    podlegającego obowiązkowi wpisu do rejestru przedsiębiorców, które obejmuje
    umocowanie do czynności sądowych i pozasądowych, jakie są związane z
    prowadzeniem przedsiębiorstwa.
    § 2. Nie można ograniczyć prokury ze skutkiem wobec osób trzecich, chyba że
    przepis szczególny stanowi inaczej.

    Czy prokura jest prawnie wazna jezeli nie zostala zgloszona do KRS-u.
    Co sie dzieje w przypadku jezeli prokurent zostal zwolniony na skutek
    likwidacji stanowiska a nie został zgłoszony przez własciciela firmy do KRS?
    Co mozna zrobic aby pozbyc sie tytulu prokurent?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-07-31 19:01:57
    Temat: Re: Prokura Art. 1091
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ealj3r$86m$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Profil1 <g...@n...pl> pisze:

> [...]
    > chyba że przepis szczególny stanowi inaczej.

    > Czy prokura jest prawnie wazna jezeli nie zostala zgloszona do KRS-u.

    Nie.

    > Co sie dzieje w przypadku jezeli prokurent zostal zwolniony na skutek
    > likwidacji stanowiska a nie został zgłoszony przez własciciela firmy
    > do KRS?

    Czy miałeś na myśli, że nie został zgłoszony do KRS fakt odwołania
    prokurenta?
    Jeśli tak, to nadal jest prokurentem, pomimo rozwiązania stosunku pracy.
    Funkcja ta nie ma nic wspólnego z zatrudnieniem.

    > Co mozna zrobic aby pozbyc sie tytulu prokurent?

    Prokurenta odwołuje zarząd i zgłasza ten fakt do KRS.
    Można samemu złożyć rezygnację, ale do czasu odwołania przez zarząd i
    stosownych zmian w KRS nadal nominalnie piastuje się tę funkcję.

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2006-08-01 08:11:20
    Od: "pan trawnik" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nixe <n...@f...pl> napisał(a):

    Uf, kolego, nie mieszaj ludziom w glowach

    > Nie.

    Oczywiscie wpis do KRS-u ma charakter deklaratywny i nijak sie ma do
    waznosci prokury.

> [...]
    > Jeśli tak, to nadal jest prokurentem, pomimo rozwiązania stosunku pracy.
    > Funkcja ta nie ma nic wspólnego z zatrudnieniem.

    Znow nie tak. Zwolnienie z pracy nie ma znaczenie to prawda. Znaczenie ma
    odwolanie prokury, a nie wykreslenie z KRS.

    Tak bardzo Ci to przeszkadza?

    > Prokurenta odwołuje zarząd i zgłasza ten fakt do KRS.

    Znow nie tak... Prokure moze odwolac kazdy z czlonkow zarzadu (jesli mowa o
    spolce zoo lub sa)

    > Można samemu złożyć rezygnację, ale do czasu odwołania przez zarząd i
    > stosownych zmian w KRS nadal nominalnie piastuje się tę funkcję.

    nie nie nie...

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-08-01 08:54:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Aug 2006, pan trawnik wrote:

    > Tak bardzo Ci to przeszkadza?

    Ja bym się nie dziwił - taki prokurent pewnie ponosi odpowiedzialność
    np. za niezgłoszenie upadłości "we właściwym czasie", prawda?
    Jakbyś zechciał dla googla ;) oprócz "tak/nie" skomentować błędy
    które sugerujesz to może byłoby pożyteczne!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-08-01 09:00:58
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 8/1/2006 10:54 AM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ja bym się nie dziwił - taki prokurent pewnie ponosi odpowiedzialność
    > np. za niezgłoszenie upadłości "we właściwym czasie", prawda?

    ZTCW to nie.

  • 6. Data: 2006-08-01 16:07:07
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ean2b8$ald$1@inews.gazeta.pl>
    pan trawnik <k...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > Oczywiscie wpis do KRS-u ma charakter deklaratywny i nijak sie ma do
    > waznosci prokury.

    Obawiam się, że nie masz racji.
    Przekonałam się o tym na własnej skórze, gdy pewne instytucje i urzędy nie
    uznały podpisu prokurenta do czasu, gdy nie został on uprawomocniony
    postanowieniem Sądu. Wszelkie zmiany w zarządzie, udziałach, prokurze winny
    być zgłaszane do KRS pod rygorem nieważności. W przeciwnym razie jaki sens
    miałoby składanie wniosków o odwołanie i powołanie prokurentów i
    zamieszczanie tych informacji w KRS?

    > Znow nie tak. Zwolnienie z pracy nie ma znaczenie to prawda.
    > Znaczenie ma odwolanie prokury, a nie wykreslenie z KRS.

    Samo odwołanie prokury niczego nie zmienia dopóki nie będzie to potwierdzone
    sądownie.
    Nie na darmo użeram się od maja z pewnym Wydziałem Gospodarczym pewnego Sądu
    Rejonowego.
    A może to jednak pani sędzina się myli? ;-)

    Co nie tak, jeśli niżej napisałeś niemal dokładnie to samo :)

    > Prokure moze odwolac kazdy z czlonkow zarzadu (jesli
    > mowa o spolce zoo lub sa)

    > nie nie nie...

    Wybacz, ale bardziej wierzę swojemu radcy prawnemu.
    Jeśli jednak uważasz, że nie ma on racji, to podaj więcej szczegółów i
    argumentów, a przestanę mu płacić :)

    --
    Nixe

  • 7. Data: 2006-08-01 16:08:21
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0608011053060.3728@athlon>
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Ja bym się nie dziwił - taki prokurent pewnie ponosi odpowiedzialność
    > np. za niezgłoszenie upadłości "we właściwym czasie", prawda?

    Nie ponosi. Prokura to jedynie swoista forma pełnomocnictwa.

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2006-08-01 16:28:02
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eanu7d$2bju$1@news.mm.pl>
    Nixe <n...@f...pl> pisze:

    > Obawiam się, że nie masz racji.

    Oto dowód:

    Art. 109.kc
    § 1. Udzielenie i wygaśnięcie prokury przedsiębiorca powinien
    zgłosić do rejestru przedsiębiorców.
    § 2. Zgłoszenie o udzieleniu prokury powinno określać jej rodzaj, a w
    przypadku prokury łącznej także sposób jej wykonywania.
    Do zgłoszenia dołącza się wzór podpisu prokurenta.

    --
    Nixe

  • 9. Data: 2006-08-01 16:39:39
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadku prokury łącznej także sposób jej wykonywania.
    > Do zgłoszenia dołącza się wzór podpisu prokurenta.

    To nie dowód, chyba że na obowiązek zgłoszenia.

  • 10. Data: 2006-08-01 16:45:51
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eao096$g32$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Cavallino <k...@...pl> pisze:

    > Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości

    > To nie dowód, chyba że na obowiązek zgłoszenia.

    No przecież o tym właśnie mowa.
    Wszelkie zmiany w prokurze winny być zgłoszone do KRS pod rygorem
    nieważności.
    Gdyby nie było takiego obowiązku, to nie byłoby zapisu w KC, bo po jakiego
    grzyba?

    --
    Nixe