  • 1. Data: 2006-07-31 20:16:22
    Temat: dotacje z EFS
    Od: "Wawi" <j...@o...pl>

    Witam szanownych grupowiczów...
    Chciałabym zasięgnąć informację na temat dotacji do szkoleń,
    studiów itd..z EFS...Prosze o odpowiedź czy tak to sie odbywa...
    Jestem zatrudniona na umowę o pracę i pracodawca kieruje mnie na
    Studia podyplomowe... (takie jest założenie i taki jest mój plan...)
    .. zgłaszam sie na uczelnie, ze skierowniem od poracodawcy, po czym
    mój pracodawca płaci część kwoty za studia (ok. 70 - 80%), ja
    dopłacam resztę.Uczelnia wystawia mi fakturę na całą kwotę na
    mojego pracodawcę, a z UE (przez Uczelnię) mój pracodawca otrzymuje
    dotacje - tj. te 70 - 80 % . Pracodawca ma możliwośc zaliczenia w KUP
    wartość netto z f-ry.... Otrzymana dotacja jest przychodem dla
    pracodawcy, więc przychód i koszt sie równoważy... a co z VAT-em,
    czy od otrzymanej dotacji pracodawca musi zapłacic VAT ..
    ale zagmatwałam... - ale liczę , ze ktoś wyłapie to co istotne...i
    o co mi chodzi...
    Muszę miec mocne argumenty, by przekonac szefa - wiec bardzo proszę o
    podpowiedzi/odpowiedzi jak to rozwiązać..
    z pozdrowionkami
    Wawi

  • 2. Data: 2006-07-31 20:34:24
    Temat: Re: dotacje z EFS
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 31 Jul 2006 13:16:22 -0700, "Wawi" <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    >dopłacam resztę.Uczelnia wystawia mi fakturę na całą kwotę na
    >mojego pracodawcę, a z UE (przez Uczelnię) mój pracodawca otrzymuje
    Na logike to pracodawca dostaje fakture na kwote jaka zaplacil (i to
    wlicza w KUP). Na pieniadze z UE nie dostaje faktury.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 3. Data: 2006-07-31 22:17:14
    Od: Efreet <e...@p...onet.pl>

    WAM napisał(a):

    > Na logike to pracodawca dostaje fakture na kwote jaka zaplacil (i to
    > wlicza w KUP). Na pieniadze z UE nie dostaje faktury.

    nie wiem, jak w tym programie, ale generalnie to przy projektach UE
    musi napisac projekt - po co i dlaczego...potem placi, i jak jest
    ok, to dostaje zwrot kasy (czasem daja zaliczke).
    Poza tym szkolenia sa chyba zwolnione z VAT ustawowo ??

    Efreet

  • 4. Data: 2006-08-01 14:37:57
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 01 Aug 2006 00:17:14 +0200, Efreet
    <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >ok, to dostaje zwrot kasy (czasem daja zaliczke).
    >Poza tym szkolenia sa chyba zwolnione z VAT ustawowo ??
    To uczelnia pisze program i dostaje zwrot kasy za studia/szkolenie
    (czesciowy lub calosciowy). Pracodawca tylko kieruje pracownika i
    placi pozostala czesc (lub nic).

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 5. Data: 2006-08-04 07:42:48
    Od: "Wawi" <j...@o...pl>

    witam....

    dzięki za odpowiedzi....
    z tego co wywnioskowałam - to tylko przez uczelnie mogę sobie
    zorganizować dotacje do studiów....no i uczelnia załatwia wszystkie
    formalności....jezeli ma kto to zrobić i są odpowiednie chęci.., a
    nie zawsze są...
    sama na włąsną rękę nie jestem nic zdziałać..... wiec pozostaje
    mi z zapłącić z włąsnej kieszeni - bo pracodawca nie jest chętny
    by inwestować ze swoich pieniędzy w pracownika...

    a jeżeli chodzi o VAT to miałam na myśli to , czy firma musi
    zapłacić VAT od dotacji - bo od niektórych płaci a niektóre są
    ustawowo zwolnione.....
    no i czy opodatkowuje to pdop - bo to zawsze jakiś przychód dla
    firmy....

    pozdrawiam
    WAWI

  • 6. Data: 2006-08-06 16:44:38
    Od: "AdamG" <a...@o...pl>

    czesc

> [...]
    >zorganizować dotacje do studiów....no i uczelnia załatwia wszystkie
    >formalności....jezeli ma kto to zrobić i są odpowiednie chęci.., a

    uczestniczyłem w takim projekcie i wyglądało to tak:
    uczelnia pisze projekt i dostaje kasę na jego realizację. (może to być
    szkolenie lub np. studia podyplomowe) Pracodawca płaci 30-10 % w zależności
    od wielkości przedsiębiorstwa. Dostaje fakturę na tą właśnie kwotę. Vatu nie
    płaci bo usługi edukacyjne sa z niego zwolnione

    >sama na włąsną rękę nie jestem nic zdziałać..... wiec pozostaje
    >mi z zapłącić z włąsnej kieszeni - bo pracodawca nie jest chętny
    >by inwestować ze swoich pieniędzy w pracownika...

    Jeśli zapłacisz z własnej kieszeni to porozmawiaj z pracodawcą żeby chociaż
    część kasy zwrócil bo to on dostanie fakturę i będzie to jego koszt

> [...]
    >ustawowo zwolnione.....
    >no i czy opodatkowuje to pdop - bo to zawsze jakiś przychód dla
    zależy to pewnie od tego co to za usługa, jak pisałem edukacyjne są
    zwolnione z Vatu

    pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2006-08-08 07:14:23