  • 1. Data: 2006-11-21 13:01:04
    Temat: Re: duplikat faktury ?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <w...@a...pl> napisal(a):
    > Wystawiamy fakture z terminem platnosci 14 dni, wysylamy ja do klienta,
    > nie dociera, po miesiacu klient chce duplikat, czy termin platnosci
    > na duplikacie moze byc inny niz na fakturze (pozniejszy) ? (klient
    > juz nie ma mozliwosci zaplacenia w terminie z faktury). Klient nie
    > chce przyjac faktury bez zmiany terminu platnosci. Czy ma racje?
    > Z tego co znalazlem, to duplikat ma roznic sie od faktury tylko
    > dodaniem napisu 'duplikat' i daty wystawienia duplikatu.

    Termin płatności nie jest elementem faktury VAT i co z nim zrobisz, to
    wszystko jedno. Zapłacić powinien był w terminie takim, jak się
    umówiliście, niezależnie od tego, czy fakture otrzymał, czy nie.
    Faktura jest jedynie potwierdzeniem zdarzenia gospodarczego dla celów
    księgowych, niczym więcej.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-11-21 20:29:12
    Od: "intercomln" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > umówiliście, niezależnie od tego, czy fakture otrzymał, czy nie.
    > Faktura jest jedynie potwierdzeniem zdarzenia gospodarczego dla celów

    A jeżeli umówiłam się z klientem że termin płatności zostanie określony na
    fakturze. To chyba nie bez znaczenia jest fakt czy otrzymał fakturę czy
    nie.?

  • 4. Data: 2006-11-21 22:57:06
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <i...@p...onet.pl> napisal(a):

    > A jeżeli umówiłam się z klientem że termin płatności zostanie określony na
    > fakturze. To chyba nie bez znaczenia jest fakt czy otrzymał fakturę czy
    > nie.?

    To wydaj mu duplikat z innym terminem. Duplikat ma być identyczny w
    zakresie danych wymaganych prawem. Czyli numer, data, dane itd itp.
    Cała reszta - czyli format papieru, technika druku, wydrukowanie na
    papierze firmowym lub nie, układ graficzny czy wszelkie ewentualne
    dopiski (a termin płatności to dopisek, równie istotny dla faktury
    w sensie dokumentu księgowego, jak stwierdzenie "zapraszamy ponownie")
    mogą się różnić. Faktura nie ma określonego wzoru graficznego itd.
    Jest jedynie lista rzeczy, które mają na niej być, aby była
    prawidłowa.

  • 5. Data: 2006-11-22 09:11:25
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Samotnik <s...@w...samotnik.art.pl> wrote:

    > To wydaj mu duplikat z innym terminem. Duplikat ma by? identyczny w

    dzieki!
    a.