  • 1. Data: 2006-11-21 12:46:35
    Temat: umowa o dzieło a zaliczki na zakup materiałów
    Od: "Anna Róg" <s...@w...pl>

    Witam

    Mam następujący problem i nie mogę znaleźć rozwiązania w archiwum.
    Zatrudniam pracownika na umowę o dzieło - cena wykonania dzieła 5 000 . Do
    wykonania dzieła pracownik potrzebuje materiałów o wartości np. 10 000. I
    chce mu wypłacać zaliczki na te materiały przelewem (dostarczenie materiałów
    nie wchodzi w grę) - pracownik bierze faktury na firmę. Pytanie brzmi : jaką
    kwotę wpisać na umowie i jak to rozliczyć żeby wszystko bylo w zgodzie z
    prawem i US?
    Sensowne wydaje mi sie podpisanie umowy z nim na 5000 wraz z klauzulą, że
    wypłacę mu zaliczki/zwrócę koszty materialow na ktore bedzie mial faktury na
    moja firme. W Pit-4 odprowadze podatek od umowy w wysokosci 760zł (20% KUP),
    Vat od faktur odliczę a rachunek do umowy i faktury wrzucę w KUP firmy.
    Czy w moim rozumowaniu jest jakiś błąd?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Anna Róg