  • 1. Data: 2006-04-06 14:11:17
    Temat: dwa pytania dot. PIT
    Od: "Tadeusz B" <t...@o...pl>

    Witam

    Mam dwa pytania jedno na poważnie drugie prowokacyjne.
    1. Czy muszę wykazywać w PIT 37 wydatki na remont domu jeśli i tak ich
    bezpośrednio już nie odliczę bo wyczerpałem w roku ubiegłym ulgę remontową.
    Chodzi mi o niezablokowanie sobie możliwości ew. zwrotu przez US nadwyżki
    przepłaconego Vatu za materiały budowlane (jest podobno taka możliwość).
    2. Czy można wpisać jako darowiznę comiesięczne opłaty za prowadzenie konta
    w PKO BP?
    Chyba spełnia wszystkie warunki darowizny.

    Pozdrawiam
    Tadeusz B.

  • 2. Data: 2006-04-06 14:28:11
    Temat: Re: dwa pytania dot. PIT
    Od: "cim" <p...@p...net_usun_to>

    > 2. Czy można wpisać jako darowiznę comiesięczne opłaty za prowadzenie
    > konta
    > w PKO BP?
    > Chyba spełnia wszystkie warunki darowizny.

    Zartujesz oczywiscie co?

    Najpierw zapoznaj sie z definicja darowizny. Podpowiem tez ze czesc
    odpowiedzi masz juz w samym pytaniu ktore zadales.

    cim

  • 3. Data: 2006-04-06 15:26:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tadeusz B wrote:

    > 2. Czy można wpisać jako darowiznę comiesięczne opłaty za prowadzenie konta
    > w PKO BP?
    > Chyba spełnia wszystkie warunki darowizny.

    MegaROTFL

    Jasne, odlicz sobie też abonament za telefon stacjonarny, "abonament"
    RTV, ubezpieczenia OC pojazdu oraz wszystkie podatki ;->

  • 4. Data: 2006-04-06 17:27:59
    Od: "tadeusz-1" <t...@o...pl>

    wiadomości news:44353331@news.home.net.pl...

    > MegaROTFL
    >
    > Jasne, odlicz sobie też abonament za telefon stacjonarny, "abonament"
    > RTV, ubezpieczenia OC pojazdu oraz wszystkie podatki ;->

    Witam

    Rzeczywiście, masz rację. Wpisuję do darowizn abonament rtv.
    Bowiem abonament RTV płacę dobrowolnie z własnej kieszeni i na dodatek
    niczego w zamian nie oczekuję. (I niczego dobrego nie dostaję)
    A zobowiązałem się wyrabiając książeczkę RTV.

    zacytuję:
    "Według definicji zawartej w Kodeksie cywilnym (art. 888) darowizna jest to
    "forma umowy, w której darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia
    na rzecz obdarowanego, kosztem swego majątku". Warte podkreślenia są
    sformułowania - dobrowolnie i kosztem swego majątku. O darowiźnie możemy
    mówić, gdy dzielimy się swoją własnością, przekazujemy pieniądze z własnej
    kieszeni.Tak rozumie to pojęcie także ustawodawca i państwo, które za pomocą
    systemu ulg zachęca nas do zachowań filantropijnych"

    Należy zastanowić się czy wspomniane podatki wyczerpują definicję darowizny?
    Myślę, że odpowiedź brzmi TAK przynajmniej w przypadku podatków płaconych
    przez światlejszych i bogatszych podatników, którzy dobrowolnie je płacą
    wiedząc, że niczego w zamian nie dostaną.

    TB

  • 5. Data: 2006-04-06 17:37:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tadeusz-1 wrote:

> [...]
    > przez światlejszych i bogatszych podatników, którzy dobrowolnie je płacą
    > wiedząc, że niczego w zamian nie dostaną.

    Ach, już wiem - grozi ci pobór do wojska i chcesz uzyskać "wariackie
    papiery"?

    Całkiem ciekawa metoda udawania wariata...

  • 6. Data: 2006-04-06 21:00:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    tadeusz-1 wrote:

    > Rzeczywiście, masz rację. Wpisuję do darowizn abonament rtv.
    > Bowiem abonament RTV płacę dobrowolnie z własnej kieszeni i na dodatek
    > niczego w zamian nie oczekuję.

    Czy na pewno dobrowolnie ?????

  • 7. Data: 2006-04-06 21:22:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Apr 2006, tadeusz-1 wrote:

> [...]
    [...]
    > Witam
    >
    > Rzeczywiście, masz rację. Wpisuję do darowizn abonament rtv.
    > Bowiem abonament RTV płacę dobrowolnie

    Nieprawda.

    > z własnej kieszeni i na dodatek
    > niczego w zamian nie oczekuję. (I niczego dobrego nie dostaję)

    To już prawda, ale nie wystarcza.

> [...]
    > "forma umowy, w której darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia

    Cały pic polega na tym, iż to świadczenie:
    1. nie jest dobrowolne - obowiązek płacenia wskutek posiadania RTV
    wynika z przepisu a nie z umowy
    2. druga strona świadczy *gotowość* do usługi, a to już nie jest "nic".
    Fakt że ty z owej "gotowości" nie korzystasz nic nie zmienia.

    To że trollujesz jest równie oczywiste, ale nieprawdą jest jakoby
    z przepisów lub zasad prawa nie wynikały wskazania co do rozwikływania
    pozornych lub rzeczywistych paradoksów, głupot i niedorzeczności.
    Co się dzieje jeśli prawo NIE przewiduje takich głupot pokazała
    najlepiej chyba afera "oscylator" w wykonaniu dwu panów...
    Nie wiem czy posłowie czytają grupy, czy raczej ktoś zaczął z tego
    korzystać, ale był taki bezsensowny przepis że urlop wymierza się
    w dniach z zaokrągleniem w górę - a propozycja jest oczywista,
    zatrudnić się na 8 godzin dziennie w wymiarze 1/365 etatu
    i odpowiedzieć na pytanie czy w tej jeden dzień trzeba przyjść
    do roboty czy nie... :>

    Więc dowód czy coś JEST czy NIE JEST darowizną musi istnieć - masz
    propozycję, czepiaj się, potrollujemy ;>

    > na rzecz obdarowanego, kosztem swego majątku". Warte podkreślenia są
    > sformułowania - dobrowolnie

    Abonament to wyklucza.
    Jest przepis że jak masz radioodbiornik albo telewizor to MUSISZ
    płacić.
    Opłata bankowa też.
    BTW: pomijając już istnienie zobowiązania banku (z którego wcale nie
    musisz korzystać jak nie chcesz, ale wynika ono z umowy) to nie
    byłaby to darowizna. Co najwyżej renta, czyli zobowiązanie do okresowego
    świadczenia pieniężnego.
    Podatkowo podlega pod ustawę o podatku od spadków i darowizn (wymieniona
    w art.13), ale to jest INNE świadczenie wg prawa cywilnego niż "darowizna
    robiona co miesiąc", w Kodeksie Cywilnym jest w jednym dziale z dożywociem
    (zaraz po darowiźnie, ale osobno).
    Więc bardzo proszę nie mieszać i podawać podstawę prawną różnych
    dziwnych twierdzeń ;> a nie wyrywkowo czytać komentarz do przepisów :]

    > Należy zastanowić się czy wspomniane podatki wyczerpują definicję darowizny?

    Opłatę bankową zaliczasz do PODATKÓW???

    E, no, w trollowaniu też jakieś zasady trzeba ustanowić ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)