  • 1. Data: 2006-04-06 10:04:14
    Temat: ZUS/ubezpieczenie emerytalne
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Witam,

    ZUS znow zrobil podwyzke dla DG - z 720 na 780 zlotych. Powiedzcie mi
    kochani co by sie stalo, jakbym np. przestal placic wybrana czesc - np.
    300 zeta emerytalnego? Zdrowotne, chorowbowe i trentowe bym placicl BO
    to sa jakby "wypadkowe" ubezpieczenia. Ale te 300 miesiac w miesiac bym
    sobie odkladal na swoj fundusz, np. 3 filar... Czy ZUS i w jaki sposob
    moze sie przypomniec po te pieniadze. Odsetki? A jeslibym sie
    wyrejestrowal z ubezp. emerytalnego? Czyli nie deklaruje , ze place i
    faktycznie nie palce? Szukam jekiejs formalnej drogi nieposluszenstwa
    obywatelskiego bo inaczej si z tym zlodziejskim molochem walczyc nie
    da... Chce wiedziec co mi potem grozic moze...

    Pozdr
    ja

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 2. Data: 2006-04-06 21:33:37
    Temat: Re: ZUS/ubezpieczenie emerytalne
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Nikt nic nie wie?
    :>

    ________________

  • 3. Data: 2006-04-06 21:57:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Apr 2006, Hikikomori San wrote:

    > kochani co by sie stalo, jakbym np. przestal placic wybrana czesc - np.
    > 300 zeta emerytalnego? Zdrowotne, chorowbowe i trentowe bym placicl

    Primo przezornie połączyli 3 składki w jedną opłatę "społeczną",
    przez co w pierwszej kolejności mogą uznać że nieopłacona część
    przypada na chorobowe :> (składek jest AFAIR pięć, opłat i kont
    zaś trzy).

> [...]
    > sobie odkladal na swoj fundusz, np. 3 filar... Czy ZUS i w jaki sposob
    > moze sie przypomniec po te pieniadze. Odsetki?

    Tak, bodaj przez 10 lat.

    > A jeslibym sie
    > wyrejestrowal z ubezp. emerytalnego? Czyli nie deklaruje , ze place i
    > faktycznie nie palce?

    Przepisy nie przewidują, więc korekta byłaby należna z mocy przepisów
    a nie z braku rejestracji. Najwyżej by przywalili karą za błędną
    rejestrację - w odróżnieniu od US, jak słychać ZUS rzadko karze
    za braki w deklaracjach "byle płacili", ale prawo do ukarania
    mandatem ma i to AFAIR coś do 2000 czy 5000 zł.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-04-06 22:44:17
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > przez co w pierwszej kolejności mogą uznać że nieopłacona część
    > przypada na chorobowe :> (składek jest AFAIR pięć, opłat i kont

    To oznacza zas tylko tyle, ze nie warto rezygnowac z czescui tylko z
    calosci. ;)

    > Tak, bodaj przez 10 lat.

    A odsetki?

> [...]
    > za braki w deklaracjach "byle płacili", ale prawo do ukarania
    > mandatem ma i to AFAIR coś do 2000 czy 5000 zł.

    Aha, czyli w sumie, jak przez rok nie zaplace ni grosza to dami to to
    blisko 12 tysiecy. Jak obracac bede 12 tysiacami przez rok to je potroje
    ;) Wiec nawet az 5 tys. kara mi sie oplaca ;))))

    No dobrze. Ale bledna rejestracja to co innego. A jakby tak sie po
    prostu wyrejesttowac?

    ;)