    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dwa pytania dot. PIT
    Date: Thu, 6 Apr 2006 23:22:38 +0200

    On Thu, 6 Apr 2006, tadeusz-1 wrote:

> [...]
    [...]
    > Witam
    >
    > Rzeczywiście, masz rację. Wpisuję do darowizn abonament rtv.
    > Bowiem abonament RTV płacę dobrowolnie

    Nieprawda.

    > z własnej kieszeni i na dodatek
    > niczego w zamian nie oczekuję. (I niczego dobrego nie dostaję)

    To już prawda, ale nie wystarcza.

    > A zobowiązałem się wyrabiając książeczkę RTV.
    >
    > zacytuję:
    > "Według definicji zawartej w Kodeksie cywilnym (art. 888) darowizna jest to
    > "forma umowy, w której darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia

    Cały pic polega na tym, iż to świadczenie:
    1. nie jest dobrowolne - obowiązek płacenia wskutek posiadania RTV
    wynika z przepisu a nie z umowy
    2. druga strona świadczy *gotowość* do usługi, a to już nie jest "nic".
    Fakt że ty z owej "gotowości" nie korzystasz nic nie zmienia.

    To że trollujesz jest równie oczywiste, ale nieprawdą jest jakoby
    z przepisów lub zasad prawa nie wynikały wskazania co do rozwikływania
    pozornych lub rzeczywistych paradoksów, głupot i niedorzeczności.
    Co się dzieje jeśli prawo NIE przewiduje takich głupot pokazała
    najlepiej chyba afera "oscylator" w wykonaniu dwu panów...
    Nie wiem czy posłowie czytają grupy, czy raczej ktoś zaczął z tego
    korzystać, ale był taki bezsensowny przepis że urlop wymierza się
    w dniach z zaokrągleniem w górę - a propozycja jest oczywista,
    zatrudnić się na 8 godzin dziennie w wymiarze 1/365 etatu
    i odpowiedzieć na pytanie czy w tej jeden dzień trzeba przyjść
    do roboty czy nie... :>

    Więc dowód czy coś JEST czy NIE JEST darowizną musi istnieć - masz
    propozycję, czepiaj się, potrollujemy ;>

    > na rzecz obdarowanego, kosztem swego majątku". Warte podkreślenia są
    > sformułowania - dobrowolnie

    Abonament to wyklucza.
    Jest przepis że jak masz radioodbiornik albo telewizor to MUSISZ
    płacić.
    Opłata bankowa też.
    BTW: pomijając już istnienie zobowiązania banku (z którego wcale nie
    musisz korzystać jak nie chcesz, ale wynika ono z umowy) to nie
    byłaby to darowizna. Co najwyżej renta, czyli zobowiązanie do okresowego
    świadczenia pieniężnego.
    Podatkowo podlega pod ustawę o podatku od spadków i darowizn (wymieniona
    w art.13), ale to jest INNE świadczenie wg prawa cywilnego niż "darowizna
    robiona co miesiąc", w Kodeksie Cywilnym jest w jednym dziale z dożywociem
    (zaraz po darowiźnie, ale osobno).
    Więc bardzo proszę nie mieszać i podawać podstawę prawną różnych
    dziwnych twierdzeń ;> a nie wyrywkowo czytać komentarz do przepisów :]

    > Należy zastanowić się czy wspomniane podatki wyczerpują definicję darowizny?

    Opłatę bankową zaliczasz do PODATKÓW???

    E, no, w trollowaniu też jakieś zasady trzeba ustanowić ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)