  • 1. Data: 2004-01-16 12:20:36
    Temat: działalność gospodarcza i lokal
    Od: KowaL <f...@b...pl>

    Chcę założyć działalność gospodarczą. W związku z tym poszukałem w
    internecie gotowych przepisów jak to zrobić gdzie sie udac i jak
    wypełniać formularze. Zauważyłem jedną niekonsekwencję. W częsci z tych
    opisów jest napisane, że obowiązkowo musze zglosic lokal gdzie
    rejestruje dzialalnośc do urzednu gminy w celu opodatkowania
    nieruchomosci. Chcialbym dowiedzieć się jak to wygląda naprawdę.

    Moja sytuacja rysuje sie nastepujaco: Mieszkam z rodzicami, w mieszkaniu
    spółdzielczym zapisanym na ojca. Jestem tam zameldowany. Czy rejestrując
    działalność muszę wziąść jakieś zaswiadczenie/pozwolenie od
    ojca/spóldzielni? Jezeli mam zarejestrowac lokal w gminie, to od jakiej
    powieszchni powinienem płacic podatek od nieruchomości?

    Z góry wielkie dzięki,

    --
    KowaL

  • 2. Data: 2004-01-16 12:33:53
    Temat: Re: działalność gospodarcza i lokal
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    KowaL wrote:

> [...]
    > rejestruje dzialalnośc do urzednu gminy w celu opodatkowania
    > nieruchomosci. Chcialbym dowiedzieć się jak to wygląda naprawdę.

    chcepan zarejestriwac, ze dzialanosc PROWADZIL pan bedzie
    w mieszkaniu rodzicow ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-16 12:35:16
    Od: KowaL <f...@b...pl>

    Użytkownik bosz napisał:

    > chcepan zarejestriwac, ze dzialanosc PROWADZIL pan bedzie
    > w mieszkaniu rodzicow ?
    >
    > Boguslaw

    Tak, ja tam mieszkam, a działalność gospodarczą mam załozyć, bo tego
    wymaga mój pracodawca.

  • 4. Data: 2004-01-16 12:51:28
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    KowaL wrote:

    > Tak, ja tam mieszkam, a działalność gospodarczą mam załozyć, bo tego
    > wymaga mój pracodawca.

    Wymaga byPan pracowal w domu rodzicow ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-16 12:55:46
    Od: KowaL <f...@b...pl>

    > Wymaga byPan pracowal w domu rodzicow ?
    Nie wymaga. Chce żebym założył firmę bo tak będzie dla niego wygodniej
    (nie trzeb płacić ZUS). Pracę będę wykonywał siedzibie jego firmy oraz u
    mnie w domu. Jestem programistą więc pracowac mogę wszędzie.

  • 6. Data: 2004-01-16 13:10:24
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    KowaL wrote:

    > Nie wymaga. Chce żebym założył firmę bo tak będzie dla niego wygodniej
    > (nie trzeb płacić ZUS). Pracę będę wykonywał siedzibie jego firmy oraz u
    > mnie w domu. Jestem programistą więc pracowac mogę wszędzie.

    Jesli miejsce wykonywania dzialalnosci bedzie "u klienta"
    to dlaczego mialbyPan zglaszac mieszkanie do opodatkowania ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-01-16 13:11:39
    Od: KowaL <f...@b...pl>

    Użytkownik bosz napisał:

    > Jesli miejsce wykonywania dzialalnosci bedzie "u klienta"
    > to dlaczego mialbyPan zglaszac mieszkanie do opodatkowania ?

    No właśnie nie wiem, chciałem dowiedziec się jak to wygląda z prawnego
    punktu widzenia. Kiedy trzeba płaciś podatek od nieruchomości?

    proszę zobaczyć tutaj:

    http://prawo.hoga.pl/poradnik/dzialalnosc_gosp.asp

    Punkt nr. 7

    Czy to znaczy że skoro nie jestem właścielem mieszkania - jestem tylko w
    nim zameldowany - nie moge prowadzić działalności gospodarczej?

    jest tam też napisane "...spółdzielcze mieszkanie własnościowe..."
    mieszkanie te jest spółdzielcze ale nie własnościowe, czy to też w
    jakikolwiek sposób przeszkadzaw w załorzeniu firmy?

  • 8. Data: 2004-01-16 13:11:55
    Od: "Kubik" <k...@p...pl>

    Użytkownik "KowaL" <f...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Kolega Bogusław chyba się z tobą droczy :)

    Rzecz w tym, że jest różnica pomiędzy siedzibą firmy
    a miejscem wykonywania działalności. W twoim przypadku
    mieszkanie będzie siedzibą, a miejsce działalności to najlepiej
    wpisz "teren całego kraju", "u klienta" i już. Nie zmieniasz
    w ten sposób przeznaczenia lokalu i nie płacisz większego
    podatku od nieruchomości.

    pozdrawiam
    Adam

  • 9. Data: 2004-01-16 13:17:47
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "KowaL" <f...@b...pl> napisał w wiadomości

    Jak chcesz być "akuratny" to rodzice (właściciel) użyczy Ci nieodpłatnie 1m2
    (tyle ci na komputer wystarczy).
    Wartość rynkową tej dzierżawy doliczysz sobie do przychodów.

  • 10. Data: 2004-01-16 13:24:50
    Od: "Piotr Wozniacki" <m...@p...com>

    "KowaL" <f...@b...pl> wrote in message
> [...]
    > ojca/spóldzielni? Jezeli mam zarejestrowac lokal w gminie, to od jakiej
    > powieszchni powinienem płacic podatek od nieruchomości?

    A ja mam inne pytanie z tym zwiazane: planuje DG (oprogramowanie; brak
    sklepu, magazaynu itp, narzedzie pracy: komputer i telefon, wyjazdy do
    klientow). Chcialbym sie tym zajmowac we _wlasnym_ domu (a wlasciwie, w
    jednym z jego pokoi). Czy musze sam ze soba spisac Umowe wynajecia
    (uzyczenia) lokalu? Jak to zalatwic legalnie, ale najtaniej i najprosciej z
    pktu widzenia formalnosci (startowych i comiesiecznych)?

    Dziekuje

    Piotr