  • 11. Data: 2004-01-16 13:49:02
    Temat: Re: działalność gospodarcza i lokal
    Od: KowaL <f...@b...pl>

    Użytkownik SP9LWH napisał:

    > Jak chcesz być "akuratny" to rodzice (właściciel) użyczy Ci nieodpłatnie 1m2
    > (tyle ci na komputer wystarczy).
    > Wartość rynkową tej dzierżawy doliczysz sobie do przychodów.

    Jak taka umowa ma wyglądać? Gdzie mogę znaleźć przykład? Skoro będzie to
    nie odpłatnie to znaczy że nie musze rejestrowac lokalu w urzedzie miasta?

  • 12. Data: 2004-01-16 13:49:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik SP9LWH napisał:
    > Użytkownik "KowaL" <f...@b...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak chcesz być "akuratny" to rodzice (właściciel)
    > użyczy Ci nieodpłatnie 1m2
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Wrrrr.... będę gryźć a potem kopać... albo na odwrót i na przemian..

    Kodeks Cywilny, Szanowny Panie

    "Art. 710. Przez umowę użyczenia użyczający zobowiązuje się zezwolić
    biorącemu, przez czas oznaczony lub nie oznaczony, na *bezpłatne*
    używanie oddanej mu w tym celu rzeczy.

    > (tyle ci na komputer wystarczy).
    > Wartość rynkową tej dzierżawy doliczysz sobie do przychodów.

    Pan Szanowny troche pospal. Tak roczek na oko.

    "[art. 14 UPDOF]
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    [...]
    8) wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych
    świadczeń, obliczonych zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, z wyjątkiem
    otrzymanych od osób zaliczonych do I i II grupy podatkowej w rozumieniu
    przepisów o podatku od spadków i darowizn,"

    Ponadto po co uzycznie? I po co 1m kw?
    Przedsiębiorca ma przedlozyć w US dokument potwierdzający uprawnienia do
    korzystania z lokalu (art. 5 ust 4B Ustawy o zasadach ewidencji i
    identyfikacji podatników i płatników), nie do jego szeroko pojętego
    posiadania (posiadania w rozumieniu KC).
    Wystarczy pisemne oświadcznie głównego lokatora że "Zezwalam mojemu
    synowi, XXX XYZ na zarejestrowanie i prowadzenie dzialalności
    gopodarczej w lokalu mieszkalnym (adres) ktorego jestem
    włascicielem/głównym najemcą/whatever."
    Podpis.

    Przetestowalam parę razy w tym roku. W Toruniu, Wąbrzeźnie i Golubiu to
    wystarczyło. ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2004-01-16 14:27:59
    Temat: Re: działalność gospodarcza i lokal [pilne]
    Od: "Piotr Wozniacki" <m...@p...com>

    "Piotr Wozniacki" <m...@p...com> wrote in message

    > A ja mam inne pytanie z tym zwiazane: planuje DG (oprogramowanie; brak
    > sklepu, magazaynu itp, narzedzie pracy: komputer i telefon, wyjazdy do
    > klientow). Chcialbym sie tym zajmowac we _wlasnym_ domu (a wlasciwie, w
    > jednym z jego pokoi). Czy musze sam ze soba spisac Umowe wynajecia
    > (uzyczenia) lokalu? Jak to zalatwic legalnie, ale najtaniej i najprosciej
    > pktu widzenia formalnosci (startowych i comiesiecznych)?
    >
    > Dziekuje
    >
    > Piotr

    Moze ujme to inaczej: chcialbym moc wliczac w koszty czynsz za jakas
    minimalna powierzchnie we _wlasnym_ domu, jak rowniez uzasadniona (jak?
    wylacznie billingami, czy moze jakos prosciej?) czesc swoich rachunkow za
    telefon, dostep do Internetu, gaz, prad itd.

    Zatem, jak sie to madrze robi ze samym soba?

  • 14. Data: 2004-01-16 14:30:01
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Pan Szanowny troche pospal. Tak roczek na oko.
    > Wystarczy pisemne oświadcznie głównego lokatora że "Zezwalam mojemu

    Dzięki Ci Maddy. Jak zwykle niezawodna.

  • 15. Data: 2004-01-16 14:33:01
    Temat: Maddy?
    Od: "Piotr Wozniacki" <m...@p...com>

  • 16. Data: 2004-01-16 15:23:16
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > synowi, XXX XYZ na zarejestrowanie i prowadzenie dzialalności
    > gopodarczej w lokalu mieszkalnym (adres) ktorego jestem

    Ja na wszelki wypadek napisałem ".... na zajęcie 1/4 pokoju w celu
    prowadzenia DG...." żeby ktoś nie próbował mówić o podatku od lokali
    użytkowych. Nie wiem czy to było konieczne.