eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidziałalność zarejestrowana do VAT zwolniona - faktury czy rachunki › Re: działalność zarejestrowana do VAT zwolniona - faktury czy rachunki
    From: "opek" <o...@e...comp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: działalność zarejestrowana do VAT zwolniona - faktury czy rachunki
    Date: Tue, 8 Apr 2008 13:47:03 +0200

    > Co to znaczy?
    > Żeby być zwolnionym z VAT nic nie trzeba robić - tak jest domyślnie.
    > Zarejestrować sie trzeba jeżeli się chce zostać VATowcem lub jeżeli się
    > musi zostać VATowcem (np. obrót towarami akcyzowymi, przekroczenie
    > limitu do zwolnienia podmiotowego). Można też się wyrejestrować - po
    > minimum 3 lata bycia VATowcem i o ile spełnia się warunki do zwolnienia.

    dziekuje za wyczerpującą odpowiedź i już informuję - nie jest to moja
    działalność a tylko mam wgląd do dokumentów które były składane przy
    rejestracji, wśród dokumentów jest formularz VAT-R z zanaczeniem "Podatnik
    będzie korzystał (korzysta) ze zwolnienia, o którym mowa w art.113 ust.1 lub
    9 ustawy" oraz wydruk z opłatą (chyba 200zł) z US z informacją "rejestracja
    do podatku VAT - podatnik zwolniony" (cytuje z pamięci i nie wiem czy dobrze
    przytoczyłem), działalność ma polegać głównie na organizowaniu zawodów
    sportowych, szkoleń oraz drobnej sprzedaży.

    Czyli jak sądzę wynika z tego, że podatnik musi wypisywać rachunki. Gdy
    przekroczy 10000 euro będzie musiał przejść na VAT.