    From: s...@w...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dziwna konstrukcja - umowa o prace + zlecenia
    Date: Tue, 26 Jun 2007 03:32:19 -0700

    > Bez przesady... ZUS zwyczajnie okrada ludzi i nie jest niczym nagannym unikanie
    > tego debilnego podatku. Uciekanie od ZUSu jest na r k pracodawcy i
    > pracownikowi... No chyba e pracownik koniecznie chce dostawa po ow pensji
    > i mie poczucie spe nionego obowi zku wobec pa stwa :)

    Niestety ja rowniez nie wierze w emeryture z ZUS i dlatego wlasnie
    powaznie zastanawiam sie nad tym rozwiazaniem. Jesli firma podzieliaby
    sie ze mna zyskiem z tych oszczednosci, byloby to bardzo fajne
    rozwiazanie (bo rozwiazania w stylu i tak dostaje na reke tyle samo co
    w przypadku zwyklej umowy o prace nie biore pod uwage). Moja
    najwieksza watpliwosc wiaze sie jedynie z tym, by w cos nie wkopac sie
    podatkowo/zusowo i pozniej nie byc ciaganym po urzedach.

    Natomiast jesli firma nie bedzie grac fair, to niezaleznie, czy jest
    to umowa o prace, czy zlecenie - rozwiazanie jest tylko jedno -
    zwolnic sie. Jedynie w przypadku umow zlecenia trzeba uwazac, by nie
    podpisywac ich na dlugi termin, gora miesiac, bo pozniej utrudnia to
    ewentualne zwolnienie.