  • 1. Data: 2002-08-22 23:30:50
    Temat: dziwna kontrola
    Od: "Jurek Wawro" <p...@t...tpi.pl>

    Do firmy w ktorej serwisuje program kadrowo-placowy przyszla kontrola z US.
    Kazali sobie zrobic wydruk z dochodwo poszczegolnych pracownikow
    narastajaco w ciagu roku (styczen, styczen+luty itd...).
    W programie nie ma takiego raportu (jest zwykly wydruk z kartoteki).
    Raport jest potrzebny, by stwierdzic w ktorym miesiacu pracownik przekroczyl
    prog podatkowy. Pracownicy maja pobory dosc marne i golym okiem widac,
    ze zaden z nich nie ma najmniejszych szans na przekroczenie progu.
    Czy jest jakis sposob na urzednicza glupote?
    Moge zrobic ten raport - ale kto powienien za niego zaplacic?
    (domyslam sie, ze nie US). Czy nie ma zadnych ograniczen w naciaganiu
    kontrolowanej firmy na dodatkowe koszty?

  • 2. Data: 2002-08-23 05:08:29
    Temat: Re: dziwna kontrola
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jurek Wawro" <p...@t...tpi.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kazali sobie zrobic wydruk z dochodwo poszczegolnych pracownikow
    > narastajaco w ciagu roku (styczen, styczen+luty itd...).

    to sie nazywa karta wynagrodzen i powinna byc prowadzona na biezaco... m-c w
    m-c

    > W programie nie ma takiego raportu (jest zwykly wydruk z kartoteki).

    jesli nie ma na tym wydruku kwot narastajaco... to do bani...

> [...]
    > ze zaden z nich nie ma najmniejszych szans na przekroczenie progu.
    > Czy jest jakis sposob na urzednicza glupote?

    takie przepisy...

    > Moge zrobic ten raport - ale kto powienien za niego zaplacic?
    > (domyslam sie, ze nie US).

    bingo ! dobijamy pracodawcow...

    > Czy nie ma zadnych ograniczen w naciaganiu
    > kontrolowanej firmy na dodatkowe koszty?

    no comments...

    pozdr. Rafal

  • 3. Data: 2002-08-23 10:14:57
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

  • 4. Data: 2002-08-23 10:22:25
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]

    A jaka to ustawa i kogo ona dotyczy?

    Karol

  • 5. Data: 2002-08-23 11:14:04
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    > A jaka to ustawa i kogo ona dotyczy?

    ZTCP (w zależności od sytuacji) - ustawa o zryczałtowanym pd od niektórych
    przychodów ...; rozporządzenie w sprawie kpir lub ustawa o rachunkowości
    (z tym, że tu bardzo ogólnie)

    Pozdrawiam
    ---
    ChrisS
    Krzysztof Sudoł

  • 6. Data: 2002-08-23 11:14:23
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ChrisS" <c...@r...com> napisał w wiadomości

> [...]

    Tu (KPiR) pamietam, ze jest mowa o czyms takim jak karta wynagrodzen.

    > lub ustawa o rachunkowości
    > (z tym, że tu bardzo ogólnie)

    Sprawdze.

    Dlatego sie zastanawiam czy US slusznie sie czepia?

    Karol