    From: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: emeryt - ZUS i kwoty :-(
    Date: Thu, 31 Jul 2003 22:34:08 +0200

    Użytkownik "Aaapsik" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:bgb6mm$r5g$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > wiem, ze bylo wiele razy ten temat na grupie :-)
    > ale chcialbym tak po chlopsku zeby ktos mi podal :-)
    >
    > wyczytalem, ze moze:
    > Od 1 stycznia 2003 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 800,00 zl
    > (http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm)
    >
    > czyli tyle moze dostac emeryt na reke, do tego dochodzi koszt
    > ubezpieczen : 261,02 zł na ubezpieczenie emerytalne
    > + 173,84 zł na ubezpieczenia rentowe
    > + 32,76 zł na ubezpieczenie chorobowe
    > razem 467,62 zł.
    >
    > (zdrowotne tez ? czyli jakies 138 zl ? )
    >
    > ale cos dalej pisze,
> [...]
    ?
    --------------------------------------
    Wiesz chyba coś nie wyrażnie pytasz bo tak naprawde to nie wiem co chcesz
    wiedzieć bo co ma wspólnego najniższe wynagrodzenie z maksymalnym dochodem
    emeryta ?i te narzuty na ZUS ?
    Kwota 800 zł nie jest kwotą netto do wypłaty tylko brutto .Niestety nie
    pamiętam czy kwota 1560,10 jest ta właściwą ( nie mam wskażników) ale jeśli
    masz dane właściwe to ona jest kwotą brutto zarobku emeryta.Pewnie ktoś mnie
    poprawi jeśli jest inaczej .
    Jeśli wiec twój emeryt ma zarobek brutto 800 zł to spokojnie może tyle
    zarobić bez zawieszenia emerytury.
    Pozdrawiam Wiola