    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: emeryt - ZUS i kwoty :-(
    Date: Thu, 31 Jul 2003 23:04:51 +0200

    On Thu, 31 Jul 2003, Aaapsik wrote:
    [...]
    >+ wyczytalem, ze moze:
    >+ Od 1 stycznia 2003 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 800,00 zl
    >+ (http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm)
    >+
    >+ czyli tyle moze dostac emeryt na reke,

    Czekaj, z czego wyciągnąłeś wniosek że "może" i że "na rękę",
    skoro cytujesz że "musi" i wartość brutto ?
    Primo: 800 zł to jest płaca *brutto*, od której dopiero
    potrąca się poszczególne składniki !!
    Secundo: co stoi na przeszkodzodzie, żeby emeryt pracował
    np. na ćwierć etatu ? 800 zł jest "w przeliczeniu na pełny etat" !
    I tertio - a co szkodzi aby pracował 1/10 etatu za 8000 zł
    w przeliczeniu *na pełny etat* ?
    [...]
    >+ do tego dochodzi koszt ubezpieczen

    A to zalezy czy liczysz składki które "on" płaci (potrącasz
    mu z pensji, czyli mniej dostanie "do ręki") czy które
    "ty" płacisz, czyli o ile więcej będzie cię kosztować jego
    pensja...
    [...]
    >+ ale cos dalej pisze,
    >+ Osiąganie przychodu nie przekraczającego 70% kwoty przeciętnego
    >+ wynagrodzenia za kwartał kalendarzowy, ogłoszonego przez prezesa GUS,
    >+ nie powoduje zmniejszenia świadczeń.
    >+ ze od 1 czerwca 2003 r. - 1560,10 zł
    >+
    >+ i sie zgubilem :-(((((((((((((((((((((

    W czym ?

    >+ POMOCY :-)
    >+
    >+ ile w koncu moze zarobic max emeryt

    ...wychodzi że tyle ile napisałeś (nie sprawdzałem), czyli 1560,10 zł.

    >+ i co ja musze z aniego placic jeszcze ?

    Zakładam że pytasz dla przypadku, kiedy zarobi maksymalnie.
    Z owych 1560 zł musisz mu odliczyć składki ZUS oraz podatek
    i coś tam :] mu zostanie "do ręki".
    A *do* owych 1560 zł musisz doliczyć "składki pracodawcy", które
    również pójdą do ZUSu... ale w twoim imieniu.
    A jak będziesz bilansował koszta łączne - to dolicz 1/11 (pomnóż
    wynik z ZUSami jeszcze przez 12/11) aby uwzględnić urlop :)

    pozdrowienia, Gotfryd