    From: Aaapsik <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: emeryt - ZUS i kwoty :-(
    Date: Mon, 04 Aug 2003 09:30:58 +0200

    Witam

    Dzieki za odpowiedzi, pozwolily sprecyzowac moje potrzeby :-)

    > ...wychodzi że tyle ile napisałeś (nie sprawdzałem), czyli 1560,10 zł.

    > Zakładam że pytasz dla przypadku, kiedy zarobi maksymalnie.
    > Z owych 1560 zł musisz mu odliczyć składki ZUS oraz podatek
    > i coś tam :] mu zostanie "do ręki".
    > A *do* owych 1560 zł musisz doliczyć "składki pracodawcy", które
    > również pójdą do ZUSu... ale w twoim imieniu.
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    moja pytania:
    - jaki jest moj koszt (placa + skladki na zus) zatrudnienia emeryta
    (maksymaklny koszt, przy ktorym emeryt nie traci prawa do emerytury)
    dobrze pisze:
    to jest 1560 zl - skladki zus (470 zl) = 1110 zl
    od tego podatek (%19 = ~200 zl) co daje mu na reke ~900 zł
    ale cos mi brakuje jakiegos zus (przy dzialanosci w sumei to jest 670
    zl) i te brakujace musze doliczyc (zdrowotne)
    czyli moj koszt to jakies 1760 zl, hmm to tak samo jakby zatrudnil
    "zwyklego" pracownika (zadnych korzysci z zatrudnienia emeryta)?

    > A jak będziesz bilansował koszta łączne - to dolicz 1/11 (pomnóż
    > wynik z ZUSami jeszcze przez 12/11) aby uwzględnić urlop :)
    hmm, mi sie wydawalo, czy jest na urlopie czy nie, to tyle samo place?

    Piotr A.