    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: emeryt - ZUS i kwoty :-(
    Date: Wed, 6 Aug 2003 18:34:07 +0200

    On Mon, 4 Aug 2003, Aaapsik wrote:
    [...]
    >+ dobrze pisze:
    >+ to jest 1560 zl - skladki zus (470 zl) = 1110 zl
    >+ od tego podatek (%19 = ~200 zl) co daje mu na reke ~900 zł
    >+ ale cos mi brakuje jakiegos zus (przy dzialanosci w sumei to jest 670
    >+ zl) i te brakujace musze doliczyc (zdrowotne)

    Przyznam że wolę nie wnikać w dokładne wartości poszczególnych
    składek - mało mam do czynienia i lepiej jak ci nie napiszę
    źle. Może kto inny potwierdzi lub zaprzeczy !

    >+ czyli moj koszt to jakies 1760 zl, hmm to tak samo jakby zatrudnil
    >+ "zwyklego" pracownika (zadnych korzysci z zatrudnienia emeryta)?

    Nie wiem czy przepisy się nie zmieniły. Kiedyś na pewno emeryt
    mógł nie płacić składek, teraz - nie wiem.
    Jeśli płaci (i wcześniej - jeśli płacił) to oczywiście rosła
    mu podstawa emerytury i emerytura (bez związku ze sprawą czy
    została zawieszona czy nie). Ale czu "musi płacić cały ZUS"
    to jak wyżej - może ktoś z doświadczeniem odpowie.

    >+ > A jak będziesz bilansował koszta łączne - to dolicz 1/11 (pomnóż
    >+ > wynik z ZUSami jeszcze przez 12/11) aby uwzględnić urlop :)
    >+ hmm, mi sie wydawalo, czy jest na urlopie czy nie, to tyle samo place?

    Oczywiście :)
    Ale pracownik nie pracuje, to miałem na myśli :) Jeśli trzeba
    go kimś zastąpić np., to nie ujmiesz z jego pensji tylko
    dołożysz z kosztów firmy.

    pozdrowienia, Gotfryd