    From: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: emeryt - ZUS i kwoty :-(
    Date: Thu, 7 Aug 2003 08:49:03 +0200

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.56.0308061829460.-522283@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    > On Mon, 4 Aug 2003, Aaapsik wrote:
    > [...]

    Zupełnie nie moge zrozumieć tego wyliczenia ZUS .Nie widze poprzednich
    postów pewnie dlatego.Może napisze jak liczyć ZUS i to jest wszystko jedno
    czy emeryt czy nie .Umowa o pracę jakaś kwota brutto od nie liczysz ZUS i
    potracasz pracownikowi z wynagrodzenia
    -9,76 % emerytalna
    -6,50% rentowa
    -2,45% chorobowa
    Wyn- ZUS = podst.do zdrow.x 8 % ( procent skł.zdrow.)
    W tej samej wysokości liczysz składki które ty musisz zapłacić za pracownika
    -9,76 % emerytalna
    -6,50 % rentowa
    -2,45 FP i tu już nie pamiętam czy za emeryta tez trzeba
    -wypadkowa wysokość zależy od firmy najniższy jest chyba 1,93 %
    -0,15% FGSP i tu raczej rmeryt nie płaci .
    Pozdrawiam Wiola