    From: "Ryszard G." <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: etat+ciaża+zwolnienie
    Date: Thu, 16 Sep 2004 15:37:35 +0200
    Sender: r...@o...pl@pa167.sulecin.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "UlaPod" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cic1ju$71m$1@kujawiak.man.lodz.pl...
> [...]
    > Do lipca włącznie zarabiałam dość mało, w sierpniu wskoczyłam na cały
    etat i
    > dostałam bardzo znaczącą podwyżkę. Jest wrzesień, pracuję nadal ale
    > ginekolog chce mnie uziemic w domu i daje mi zwolnienie. Powiedzcie mi
    jaką
    > kwotę dostanę na zwolnieniu:
    > - czy jest to kwota na jaka jestem zatrudniona od sierpnia
    > - czy też jest to średnia z zarobków z ostanich 6 miesięcy (tak twierdzi
    > księgowy z pracy)
    > Podajcie, w miarę mozliwości, podstawę prawną abym mogła ją przedstawić

    USTAWA z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z
    ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
    Dz.U. z 1999 r. Nr 60, poz. 636 ze zmianami
    [...]
    Art. 36.
    1. Podstawę wymiaru zasiłku chorobowego przysługującego ubezpieczonemu
    będącemu pracownikiem stanowi przeciętne miesięczne wynagrodzenie wypłacone
    za okres 6 miesięcy kalendarzowych poprzedzających miesiąc, w którym
    powstała niezdolność do pracy.
    [...]
    Art. 40.
    W razie zmiany umowy o pracę lub innego aktu, na podstawie którego powstał
    stosunek pracy, polegającej na zmianie wymiaru czasu pracy, podstawę
    wymiaru zasiłku chorobowego stanowi wynagrodzenie ustalone dla nowego
    wymiaru czasu pracy, jeżeli zmiana ta nastąpiła w miesiącu, w którym
    powstała niezdolność do pracy, lub w miesiącach, o których mowa w art. 36.
    [...]

    > Bardzo dziekuję za odpowiedzi.
    proszę

    życząc zdrowia, pozdrawiam