  • 1. Data: 2004-11-23 10:15:35
    Temat: ewidencja, faktury a vat ponizej 10 tys euro
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    zakladajac, ze podatnik nie przekracza progru 10 tys. euro i korzysta z
    automatycznego zwolnienia z vat

    1) czy moze czy tez musi wystawiac faktury (co grozi jesli nie bedzie
    wystawial bo firma nie chce?), czy powinny byc to faktury vat i co powinno
    byc w pozycji kwota vat? (slowo podatnik zwolniony czy jak?)

    2) jak wyglada ta uproszczona ewidencja do momentu, gdy nie przekroczysz
    vat, wystarczy zalozyc jakis zeszyt i wpisywac przychody?

  • 2. Data: 2004-11-23 11:20:57
    Temat: Re: ewidencja, faktury a vat ponizej 10 tys euro
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > 1) czy moze czy tez musi wystawiac faktury (co grozi jesli nie bedzie
    > wystawial bo firma nie chce?), czy powinny byc to faktury vat i co powinno
    > byc w pozycji kwota vat? (slowo podatnik zwolniony czy jak?)
    imho wtedy ewidencjonujesz sprzedaż rachunkami. nievatowcy nie mogą imho
    wystawiać faktur vat.

  • 3. Data: 2004-11-23 11:28:09
    Od: Pawel Wolniewicz <p...@o...pl>

    gosc wrote:

    > 2) jak wyglada ta uproszczona ewidencja do momentu, gdy nie przekroczysz
    > vat, wystarczy zalozyc jakis zeszyt i wpisywac przychody?

    Są na to chyba druki VU-55 (ewidencja VAT uproszczona - sprzedaży) lub V-7
    (ewidencja VAT uproszczona).

    Pozdrawiam,
    Paweł Wolniewicz

  • 4. Data: 2004-11-23 13:39:13
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > imho wtedy ewidencjonujesz sprzedaż rachunkami. nievatowcy nie mogą imho
    > wystawiać faktur vat.

    z tego co wyczytalem to moga wystwaic, ale z momenctem wystawienia
    pierwszej faktury,
    1. kara za nie zgloszenie checi bycia VATowcem
    2. osoba ktorej wystawi fakture na nic sie ona nie przyda (jesczze kare
    zaplaci :)

    (nie jestem pewien byc moze to co czytalem dotyczylo czegos innego)

    P.

  • 5. Data: 2004-11-23 13:41:36
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > 2) jak wyglada ta uproszczona ewidencja do momentu, gdy nie przekroczysz
    > vat, wystarczy zalozyc jakis zeszyt i wpisywac przychody?

    miesiac.......................... 200..r.
    L.P. | Dzien wpisu | Sprzedaz bez rachunkow | sprzedaz wg rachunkow |
    przychod zwg art.2 ust.3 | przychod razem | przychod narastajaco | UWAGI

    i wsio. A ten przychod narastajaco to przechodzi na kazdy kolejny miesiac
    wlasnie po to by Pan wiedzial kiedy w przeciagu roku zostanie przekroczona
    kwota 10 tys. Euro.

    P.

  • 6. Data: 2004-11-23 14:21:41
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

> [...]
    > zaplaci :)
    >
    > (nie jestem pewien byc moze to co czytalem dotyczylo czegos innego)

    Taki tok myślenia prowadzi do wniosku, że generalnie wszystko można... ;-)

  • 7. Data: 2004-11-23 14:51:23
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Taki tok myślenia prowadzi do wniosku, że generalnie wszystko można...
    ;-)

    no na to wyglada, Czasem nawet wczasy gratis mozna dostac :)

    P.

  • 8. Data: 2004-11-23 17:45:09
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    > wlasnie po to by Pan wiedzial kiedy w przeciagu roku zostanie przekroczona

    czyli dosc prosto, ale:

    - czym sie rozni sprzedaz bez rachunkow od sprzedazy wg rachunkow
    (oczywiscie sama nazwa co nieco wskazuje, ale czy jest tak ze albo powinien
    byc wydruk z kasy rejestrujacej albo rachunek i w zaleznosci od tego trafia
    do odpowiedniej rubryki, czy tez jesli firma z ktora wspolpracuje nie chce
    rachunku to po prostu moge jej nic nie wystawiac, a wpisac tylko w kolumne
    sprzedaz bez rachunkow?)

    - o co chodzi z tym przychodem zwg art 2. ust. 3, czy tu chodzi o ustawe o
    vat? bo nie zgadza mi sie to

    - czy "przychod razem" jest sumowany w ramach miesiaca czy tez jest to suma
    "sprzedaz bez rachunkow" +" sprzedaz wg rachunkow" +" przychod zwg art2.
    ust.3" z danego wiersza?

    (i ogromne dzieki za pomoc)

  • 9. Data: 2004-11-24 12:03:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    chce
    > rachunku to po prostu moge jej nic nie wystawiac, a wpisac tylko w

    tez sie nad tym glowilem ale mi sie wydaje ze chodzi o sprzedaz
    nieudokumentowana czyli np.
    usluga fryzjerksa itp.

    > - o co chodzi z tym przychodem zwg art 2. ust. 3, czy tu chodzi o ustawe
    > vat? bo nie zgadza mi sie to

    z glowy mi wylecialo, jak sobie przypone to napisze

> [...]
    suma
    > "sprzedaz bez rachunkow" +" sprzedaz wg rachunkow" +" przychod zwg art2.

    Tam, jest calosc niezalznie od tego czy udokumentowane czy nie, moze to
    byc kilka
    kwot z dowodami i kilka bez.

    I teraz tak tak Przychod razem to pelna kwota z danego wiersza a przychod
    narastajaco to
    suma Przychod razem tego co do tej pory sie nazbieralo + to co akurat
    wpisujemy,

    P.