    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ewidencja sprzedaży
    Date: Sat, 10 Jul 2004 12:50:26 +0200

    Aga pisze:

    [...]

    > Moja pani z us powiedziała, że mam prowadzić ewidencję sprzedaży
    > nieudokumentowanej, w której mam wpisywać kwoty netto codziennych
    > utargów (na dowolnym druku ewidencji sprzedaży dostępnym w punktach
    > zajmujących się rozprowadzaniem druków podatkowych) A jak się trafi
    > jakaś faktura, to wpisać do ewidencji sprzedaży VAT.

    > Do książki przenosić w całości raz w miesiącu.
    > Dobrze by było, jakby ktoś z Grupowiczów to potwierdził, bo ja
    > początkująca...

    Mila Pani z US ma racje.

    1. Nie ma urzedowego wzoru ewidencji sprzeazy, wiec mozesz ja sobie sama
    wydrukowac tak,
    bys miala te kolumny co trzeba, by wuliczyc i prawidlowo wypelnic
    deklaracje VAT. (wiec dowolna ze sklepu tez moze byc).

    2. Sprzedaz bezrachunkowa nalezy RAZ DZIENIE na koniec dnia wyliczyc
    i wpisac do ewidencji sprzedazy, podatnik MOZE zrobic to w cenie brutto,
    ale jesli chce i moze, to MOZE to zrobic w rozbiciu na stawki VAT.

    3. Sprzedaz rachunkowa oczywisce tez trzeba do ewidencji.

    4. Po zakonczeniu miesiaca ci, co wpisywali bruttomaja przeliczyc "na netto"
    wg "struktury zakupu" w danym miesiacu" i podliczyc.

    5. Podatnicy prowadzacy ewidencje sprzedazy VAT MOGA wpisac wynikajace z
    niej kwoty
    W JEDNEJ POZYCJI na koniec miesiaca do KPiR

    No i na koniec dobrze robisz weryfikujac to, co mila Pani w US mowila,
    bo jak (z kolei inna) mila Pani z US w Chrzanowie powiadala..
    "kzady odpowiada za siebie"

    Pozdrawiam

    Boguslaw